Meta wprowadza nowe rozwiązania AI, w tym wirtualnego asystenta i nowe inteligentne okulary

fot. about.fb.com

Meta coraz mocniej angażuje się w rozwój sztucznej inteligencji. Firma ogłosiła wprowadzenie nowych, innowacyjnych rozwiązań, takich jak ulepszona wersja inteligentnych okularów Ray-Ban z technologią AI, wirtualny asystent i 28 różnych wirtualnych osobowości, czy też nowe funkcje graficzne oparte na sztucznej inteligencji.

Meta ogłosiła, że wprowadzi na rynek inteligentnych okularów ulepszoną wersję modelu Ray-Ban Meta. Nowy model nie tylko zachwyca klasycznym designem, ale również oferuje zaawansowane funkcje z zakresu sztucznej inteligencji. Okulary umożliwiają robienie zdjęć, nagrywanie filmów oraz transmisje na żywo tego, co widzimy, co może być ciekawym rozwiązaniem szczególnie dla streamerów. Co więcej, mogą rozpoznawać obiekty, na które patrzy użytkownik, np. pomogą przetłumaczyć napis, czy też wskazać informacje na dany temat. Co istotne, okulary umożliwiają głosowe komunikowanie się z wirtualnym asystentem „Meta AI”, dzięki czemu w każdej chwili można zadać mu pytanie i poprosić o informacje.

fot. about.fb.com

Okulary mają trafić do sprzedaży 17 października br., a ich cena zacznie się od 299 dolarów.

Wirtualni asystenci

Firma wprowadzi także własnego wirtualnego asystenta „Meta AI”. Działa on na bazie zaawansowanych algorytmów sztucznej inteligencji i oferuje szeroką gamę funkcji. Odpowiada na pytania, pomaga w organizacji dnia i jest zintegrowany z różnymi usługami i aplikacjami. Ale to nie wszystko – Meta idzie o krok dalej i wprowadza 28 różnych person AI, z czego niektóre wizerunkiem wzorowane są na znanych osobistościach, jak Kendall Jenner, Paris Hilton, Snoop Dogg, Tom Brady czy MrBeast. Ich celem jest urozmaiceniem interakcji z użytkownikiem, oferując różnorodne perspektywy i możliwości dialogu.

AI w grafice: Generowanie naklejek i edycja zdjęć

Kolejną nowością jest to, że Meta pozwali na generowanie własnych naklejek za pomocą sztucznej inteligencji. Użytkownicy mogą personalizować swoje reakcje, co daje jeszcze więcej swobody w wyrażaniu emocji. Ale to nie koniec innowacji. Firma zapowiada również wprowadzenie narzędzi do edytowania zdjęć i grafik, które będą działać na bazie zaawansowanych algorytmów AI. Oznacza to, że w niedalekiej przyszłości możliwe będzie tworzenie i modyfikowanie grafik bezpośrednio na Facebooku. Możliwe, że nawet w podobnej formie do niedawno uruchomionego generatora AI przez firmę Getty Images.

fot. about.fb.com