Getty Images uruchamia własny generator obrazów AI

Getty Images postanowiło wejść w erę sztucznej inteligencji. Firma uruchomiła własny generator grafik i zdjęć oparty na generatywnej AI, dając użytkownikom nowe możliwości kreacji.

W reakcji na rosnącą popularność narzędzi takich jak Midjourney i zapotrzebowanie na spersonalizowane i unikatowe treści wizualne, Getty Images ogłosiło wprowadzenie własnego generatora grafik i zdjęć. To innowacyjne narzędzie korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji, umożliwiając użytkownikom nie tylko tworzenie nowych kompozycji wizualnych, ale także dostosowanie i edycję gotowych materiałów.


Generator Getty Images oferuje szeroki wachlarz możliwości, od tworzenia prostych grafik po zaawansowane kompozycje. Jego algorytmy są w stanie generować różnorodne obrazy, które spełniają potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Z perspektywy marek istotne może być to, że grafiki tworzone przy pomocy generatora nie trafią do bazy powszechnie dostępnej dla innych użytkowników. W planach jest także umożliwienie brandom generowania grafiki w oparciu również o ich własne dane, aby tworzone materiały były jeszcze bliższe stylowi i osobowości danej marki.

Tworząc nowe rozwiązanie, Getty Images nawiązało partnerstwo z firmą Nvidia. Dzięki tej kolaboracji, narzędzie ma więcej mocy obliczeniowej do dyspozycji, a także charakteryzuje się większą efektywność, co pozwala na tworzenie grafik i zdjęć w wysokiej jakości w krótkim czasie.

Co ważne, algorytm szkolony był wyłącznie na danych własnych Getty Images. Autorzy oryginalnych zdjęć i grafik, których prace zostały wykorzystane do treningu AI, zostaną odpowiednio wynagrodzeni.

Warto przypomnieć, iż na początku br. Getty Images wystosowało pozew przeciwko firmie Stability AI (twórcy Stable Diffusion), oskarżając ją, że ta bez pozwolenia trenowała swój model na bazie grafik i zdjęć dostępnych na platformie. Jak widać, Getty Images postanowiło samemu wejść mocno w rynek rozwiązań AI, widząc, że jest to nieunikniona przyszłość.

Kampanie marek z wykorzystaniem generatywnego AI

Coraz więcej firm zauważa potencjał drzemiący w sztucznej inteligencji. Marki z różnych branż dostrzegają wartość AI w kontekście m.in. kreacji, personalizacji treści i innowacyjnych rozwiązań wizualnych. Efektem są kampanie reklamowe, które przyciągają uwagę i mocno angażują konsumentów.