The Vault – nowe narzędzie Publicis Groupe jest zasilane wiedzą z setek modeli ekonometrycznych i wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji, by pomagać marketerom efektywniej zarządzać strategiami marketingowymi i maksymalizować KPI działań komunikacyjnych.
The Vault, stworzony przez agencję analityczno – wdrożeniową YOTTA, wykorzystuje modele ekonometryczne i algorytmy sztucznej inteligencji do analizy wszystkich kluczowych czynników wpływających na skuteczność działań marketingowych. W oparciu o tę wiedzę, pozwala precyzyjnie optymalizować strategię oraz prognozować efekty tych działań na największych rynkach regionu Europy Środkowo – Wschodniej, w różnych kategoriach produktowych, uwzględniając przy tym parametry takie jak: pozycja i dojrzałość marki, sezonowość, czynniki kosztowe, a także kalendarze promocji.
– The Vault w sposób rewolucyjny wykorzystuje nowe możliwości, które pojawiły się wraz z rozwojem AI, w służbie konkretnym celom biznesowym i mediowym naszych Klientów. Analiza informacji z ogromnej bazy modeli ekonometrycznych oraz wszystkich czynników marketingowych, kluczowych z punktu widzenia efektywności działań mediowych opiera się na innowacyjnych technikach uczenia maszynowego – mówi Joanna Makolądra, head of data analytics w YOTTA.
– Z The Vault możemy w krótkim czasie tworzyć prognozy krótko- i średnioterminowych efektów sprzedaży lub innych biznesowych KPI, zarówno na poziomie pojedynczego medium, jak i całych kampanii mediowych. Dzięki temu nasi Klienci szybko otrzymają precyzyjne rekomendacje strategii inwestycyjnych w zależności od różnych celów biznesowych marki – mówi Anna Sakowicz, dyrektor generalna YOTTA, chief data & analytics officer w Publicis Groupe.
The Vault pozwala na tworzenie interaktywnych wykresów krzywych efektywności z uwzględnieniem szczegółowych danych, o takich parametrach jak adstock i half – life, co pozwala odpowiedzieć na pytanie o optymalny poziom i zakres wydatków w poszczególnych kanałach.
Kolejną funkcjonalnością w The Vault jest Planner, który umożliwia prognozę przyrostu analizowanego KPI na podstawie zakładanego planu kampanii, ale także całorocznego kalendarza aktywności marki. Po oszacowaniu wyników biznesowych dla różnych scenariuszy można je porównać i wybrać scenariusz optymalny pod względem ROI.
– Prawdziwą rewolucją jest jednak moduł The Vault Optimizer, który za pomocą algorytmów AI pozwala na optymalizację planów mediowych, przy uwzględnieniu szeregu aspektów matematycznych, jak i biznesowych, gwarantujących aplikowalność rekomendacji – mówi Joanna Makolądra. – Dzięki temu, eksperci agencji mediowych Publicis Groupe, mogą w sposób w pełni zautomatyzowany, tworzyć plany kampanii zoptymalizowane pod kątem maksymalnego poziomu KPI przy określonym budżecie oraz rekomendacje poziomu budżetu, na całą kampanię i poszczególne kanały, niezbędnego do osiągnięcia zakładanych celów biznesowych klientów – dodaje.
The Vault, poza rynkiem polskim, będzie także wdrożony i wykorzystywany w Czechach, Rumunii, na Węgrzech i w Ukrainie.