Kolejne trzy organizacje powiększyły szeregi IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Do kurii professional services dołączyły McCann, Blix oraz subko&co.
– Nowy rok otwieramy z nową energią i z aż trzema nowymi członkami na pokładzie. To świetna wiadomość, że kolejne organizacje chcą połączyć siły w ramach naszego międzynarodowego stowarzyszenia, by razem z nami kształtować zrównoważony rozwój branży i wspólnie stawiać na branżowy dialog – mówi Agnieszka Sora, prezeska zarządu IAA Polska, regional director NCE Consulting GfK – an NIQ company.
McCANN jest częścią globalnej sieci wywodzącej się z amerykańskiej agencji reklamowej McCann-Erickson, której korzenie sięgają 1902 roku. W Polsce rozwija rynek reklamowy od ponad 30 lat. Specjalizuje się we wszystkich obszarach nowoczesnego marketingu 360° i łączy ofertę z obszaru digital z tradycyjną reklamą. Agencja jest często nagradzana. W 2023 roku została agencją roku Cannes Lions for Good. Wygrała 9 Lwów: Titanium, Grand Prix, 2 złota, 2 srebra i 3 brązy. Na Golden Drum International Festival of Creativity 2023 jako McCANN CEE została agencją sieciową roku, a jako McCANN Poland – agencją nr 2 festiwalu.
Grupa Blix (dawniej Qpony.pl) jest liderem aplikacji smart shopping w Polsce. Rocznie dociera do ponad 6 milionów użytkowników. Powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację agregującą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju. W 2016 roku spółka rozszerzyła portfolio o najpopularniejszą aplikację agregującą gazetki promocyjne i listy zakupów – BLIX. Szerokie dotarcie i unikalne rozwiązania BLIX umożliwiają producentom FMCG i sieciom handlowym prowadzenie skalowalnych kampanii reklamowych, targetując osoby odpowiedzialne za codzienne zakupy w domu. Obecnie aplikacja BLIX poza Polską obecna jest w Ukrainie i Rumunii. Grupa Blix to również polski wydawca książek i cyklicznych raportów branżowych, organizator wydarzeń: Power of Brands i Blix Awards – Wybór Konsumentów, a także laureat nagród Deloitte, Financial Times oraz Gazele Biznesu.
subko&co to założona w 2015 butikowa agencja marketingowa, oferująca rozwiązania end-to-end, w tym analizy, strategie, koncepcje kreatywne, realizację kampanii performance i komunikacji w mediach społecznościowych oraz wdrażanie rozwiązań martech i adtech. Skupia się przede wszystkim na obsłudze klientów z sektora FMCG. Szczególne miejsce w portfolio jej klientów zajmują firmy francuskie, takie jak Auchan, Pierre Fabre lub Le Rustique. subko&co jest również partnerem wielu francuskich inicjatyw i organizacji w Polsce, takich jak La French Tech czy Polsko-Francuska Izba Gospodarcza (CCIFP). W ostatnich latach agencja subko&co postawiła na szybki rozwój technologiczny, zarówno w obszarze proponowanych rozwiązań, jak i własnych kompetencji, wykorzystując rozwiązania AI. Dzięki temu dołączyła do grona early adopters – organizacji, które najnowsze technologie zmieniają w realne zastosowania dla biznesu.
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest najszerszą, najbardziej wpływową reprezentacją branży marketingowej w Polsce. To jedyna organizacja w kraju, która skupia przedstawicieli wszystkich uczestników procesu komunikacji marketingowej: z mediów, agencji oraz reklamodawców z rozmaitych branż. Aktualnie jest ich ponad 180 i to grono stale się powiększa.
Misją IAA Polska jest kształtowanie zrównoważonego rozwoju rynku komunikacji marketingowej – z poszanowaniem zasad etycznych. Kluczowe wartości dla IAA Polska to transparencja, inkluzywność i współpraca, a przede wszystkim dialog: z partnerami zewnętrznymi, ale też wewnątrz branży. IAA Polska jest częścią największego stowarzyszenia marketingowego na świecie, istniejącego od 1938 roku. W Polsce działa nieprzerwanie od 1993 r.