Meta oficjalnie ogłosiła wprowadzenie płatnych subskrypcji na Facebooku i Instagramie. Od listopada użytkownicy w UE, EEA i Szwajcarii będą mogli korzystać z obu platform bez reklam, ale za odpowiednią opłatą.
Na początku października br. w mediach pojawiły się informacje o możliwym wprowadzeniu płatnych subskrypcji na Facebooku i Instagramie. Przypuszczenia te potwierdziły się i Meta oficjalnie ogłosiła uruchomienie od listopada tego roku płatnego abonamentu.
Działanie to jest niejako efektem ewoluujących europejskich przepisów dotyczących gromadzenia i przetwarzania danych osobowych użytkowników na terenie UE.
Wprowadzenie płatnej subskrypcji daje użytkownikom możliwość wyboru między tradycyjnym modelem z reklamami a płatnym i wolnym od reklam. W wersji płatnej subskrypcja kupiona na urządzeniu desktopowym wyniesie miesięcznie 9.99€ (niecałe 45 zł), a także 12.99€ (niecałe 58 zł) w przypadku kupna jej na urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS.
Z kolei do 1 marca 2024 roku jedna subskrypcja będzie obejmować wszystkie powiązane konta użytkownika. Później jednak za każde dodatkowe konto trzeba będzie dopłacić od 6€ do 8€ w zależności od miejsca dokonania zakupu.
Warto zauważyć, że subskrypcje bez reklam będą dostępne wyłącznie dla osób pełnoletnich.
AI w reklamie na Facebooku
Meta stale rozwija swoje rozwiązania reklamowe i niedawno ogłosiła kolejną nowość, czyli wprowadzenie generatywnego AI do Meta Ads Managera. Nowe funkcje mają zwiększyć efektywność prowadzonych kampanii i znacznie skrócić czas reklamodawców przeznaczany na ich tworzenie i dostosowywanie.