DoubleVerify poszerza paletę możliwości dla reklamodawców

fot. unsplash.com/@mkvandergriff

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione jeszcze w tym miesiącu. W obliczu rosnącej popularności TikToka, rozszerzenie to pozwoli reklamodawcom na precyzyjne poruszanie się po złożonym „krajobrazie cyfrowym”, zapewniając, że promocja ich marki będzie się odbywać w otoczeniu odpowiednich treści na tej platformie.

W tej poszerzonej ofercie marki mogą wykorzystać pięć nowych kategorii kontentowych w ramach kontroli Category Exclusion w filtrze zasobów TikToka. Są to: Hazard i Loterie, Treści dla młodzieży, Brutalne gry wideo i Sporty walki. Ten rozszerzony wybór kategorii zapewni reklamodawcom lepszy wgląd w pomiary i lepszą ochronę marki w przypadku drażliwych tematów. Poszerzone opcje będą także zawierać 11 „kategorii wertykalnych” dla filtra zasobów reklamowych Vertical Sensitivity, które odpowiadają unikalnym wymaganiom reklamodawców z różnych sektorów i są to kategorie takie jak: Zwierzęta domowe, Żywność, Beauty, Moda, Technologia i Telekomunikacja, Usługi finansowe, Podróże, Motoryzacja, Gaming, Usługi profesjonalne oraz Rozrywka (Entertainment). Kategorie te nie obejmują treści związanych z branżą, które reklamodawcy mogą uznać za niepasujące do pozycjonowania ich marki. DV testuje obecnie elementy kontroli filtra Vertical Sensivity, które mają być dostępne jeszcze w tym kwartale.

Jesteśmy podekscytowani możliwością rozszerzenia naszej współpracy z TikTok w miarę ciągłego wzrostu inwestycji reklamowych na platformie – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – Kierując się naszą strategią innowacji skupioną na kliencie, wprowadzamy 16 dodatkowych kategorii Brand Safety i Suitability, które obejmują unikalne typy treści i branże. Reklamodawcy mogą zapewnić ochronę wartości marki, wykorzystując nowe kategorie klasyfikacji DV oparte na sztucznej inteligencji i dopasowując swoje reklamy do odpowiednich treści na TikToku zgodnie ze specyficznymi potrzebami i celami każdej marki – dodał.

Universal Content Intelligence firmy DV to wiodący w branży „silnik” (engine) klasyfikacyjny, który umożliwia rozbudowaną kategoryzację treści online, w tym obsługę rozszerzonej kategoryzacji na TikToku. Bazując na ponad 15-letnim doświadczeniu, DV stosuje całościowe podejście do klasyfikacji, analizując wszystkie kluczowe typy kontentu, w tym elementy wizualne, dźwiękowe, mowę, tekst i linki. Co więcej, funkcja Universal Content Intelligence firmy DV klasyfikuje treści w oparciu o solidne definicje zasad i wykorzystuje wiodącą technologię sztucznej inteligencji (AI), aby dostarczyć reklamodawcom najdokładniejszą klasyfikację, zapewniając jednocześnie najszerszy zasięg i ochronę na dużą skalę.

TikTok stale buduje i udoskonala rozwiązania w zakresie Brand Safety i Suitability dla reklamodawców, a także ewoluuje, aby wyprzedzać pojawiające się potrzeby – powiedział Chen-Lin Lee, global head of measurement and data partnerships w TikToku. – Jesteśmy podekscytowani współpracą z zaufanym zewnętrznym dostawcą usług pomiarowych DoubleVerify, w celu uzupełnienia naszego własnego filtra zasobów TikTok oraz naszych nowych narzędzi kontroli – Category Exclusion and Vertical Sensitivity. Dzięki temu reklamodawcy mają jeszcze większą pewność co do narzędzi, które pozwolą im nawiązać kontakt z naszą społecznością – dodał.

Jakość mediów ma kluczowe znaczenie dla powodzenia kampanii. Mając jakość mediów jako podstawę, reklamodawcy mogą maksymalizować skuteczność kampanii i ROI. Niezależna weryfikacja przeprowadzana przez stronę trzecią (DoubleVerify) jest kluczem do uwierzytelnienia jakości i wspierania zaufania do platformy medialnej.

W 2021 r. DV ogłosił start pomiarów na TikToku w obszarach takich jak: Ad Viewability, fraud czy in-geo. W 2022 r. DV rozszerzył swoje partnerstwo z TikTokiem, aby zaoferować reklamodawcom post-kampanijne pomiary Brand Safety i Suitability. W 2023 r. DV udostępnił wsparcie dla kontentu TikTok Photo Mode i został oficjalnym członkiem TikTok Marketing Partner Program ze specjalizacją w Brand Safety i Suitability. Na początku 2024 r. DV rozszerzył swoje wsparcie dotyczące Brand Safety i Suitability o nowe kraje, w tym Polskę (poza tym również m.in. Japonię, Kostarykę, Panamę, Gwatemalę i Republikę Dominikany), zwiększając zasięg na ponad 35 rynków światowych.