Wraz z dynamicznym rozwojem przemysłu gier komputerowych, eventy gamingowe stają się coraz bardziej powszechne, przyciągając fanów gamingu z nawet najodleglejszych miejsc. Jednakże, choć ogromna różnorodność tytułów gier jest jednym z większych atutów tych wydarzeń, dla potencjalnych reklamodawców może to stwarzać duże wyzwania marketingowe i trudności w precyzyjnym dotarciu do konkretnej społeczności.
Meet at Rift – event gamingowy inny niż wszystkie
Meet at Rift to festiwal gamingowy, który stawia nowe standardy w branży. Wyjątkowym elementem tej imprezy jest fakt, że skupia się jedynie uniwersum stworzonym przez Riot Games. Amerykańskie studio przez dwanaście lat działalności zebrało wokół swoich produkcji jedną z największych i najbardziej zaangażowanych społeczności na świecie. Jej przedstawiciele codziennie zanurzają się w świat wirtualny, aby cieszyć się ze starannie rozwijanych gier, nie tylko pod względem rozrywki, ale również całej otoczki – historii bohaterów, ich relacji, czy idei. Wydarzenie Meet at Rift daje im unikalną okazję, aby spotkać się w świecie realnym i podzielić się swoją pasją z innymi członkami społeczności.
W kontekście biznesowym, Meet at Rift to festiwal stwarzający niespotykane dotąd możliwości dla marek, oferując im precyzyjne dotarcie do dobrze zdefiniowanej grupy. To nie tylko okazja do promocji, ale przede wszystkim szansa na nawiązanie autentycznych relacji z jednym z najbardziej lojalnych community. Ponadto Meet at Rift kładzie nacisk na wyłączność pod kątem kategorii produktowych czy usługowych, tworząc ekskluzywną przestrzeń, w której marki doświadczają wyjątkowej pozycji, niemożliwej do znalezienia gdzie indziej. Tym samym staje się miejscem, gdzie społeczność łączy się wybranymi markami, tworząc silne relacje i definiując nowe standardy branżowe. Wśród marek, które są związane z Meet at Rift od pierwszej edycji znajdują się Alior Bank, Mastercard, Realme, Actina, Iiyama czy patronat radia ESKA. Dla nich to nie tylko współpraca z festiwalem, ale przede wszystkim budowanie trwałych relacji z precyzyjnie określoną społecznością gamingową.
– Wejście marki w świat gier to próba skradnięcia miłości i pasji, jaką gracze darzą gry komputerowe. To także próba doprowadzenia do tego, aby część tej miłości przelać na markę, która pragnie nawiązać ścisłą więź ze światem graczy. Jeżeli my, jako GX Events, tworzymy natywne, dla graczy, światy i formaty, tak jak właśnie Meet At Rift, to marki wspierające stają się natychmiast beneficjentem miłości, jaką ten festiwal został obdarzony przez fanów i odwiedzających. A to, że dokładnie, niczym skalpelem, wycinamy dedykowane i opisane community, że docieramy do bardzo dokładnie określonej grupy ludzi, z dokładnie opisanym kontekstem i działaniami, to tylko potęguje moc sprzedażową kampanii., którą jesteśmy w stanie zaoferować – komentuje Kamil Górecki, CEO Fantasyexpo
– W Mastercard wspieramy ludzi z pasją, dlatego bez wahania, wspólnie z Alior Bank, po raz kolejny zostaliśmy partnerem festiwalu Meet at Rift. W końcu dzielenie się tym, co kochamy jest bezcenne. Środowisko graczy to dynamicznie rozwijająca się społeczność, która poniekąd sama tworzy zasady gry. Cieszymy się, że jako marka jesteśmy obecni w tym świecie, a co więcej, również chcemy mieć na niego realny wpływ. Dlatego aktywnie wspieramy wszystkich graczy – profesjonalnych i amatorskich. Nie zapominamy także o społeczności kobiet, dla których we współpracy z Riot Games i G2 Esports stworzyliśmy wyjątkowy projekt – Gamer Academy. To program rozwojowy, który ma wesprzeć różnorodność i budowanie równowagi płciowej w branży gier i e-sporcie. Zależy nam na tym, aby każdy miał równe szanse na sukces – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Czwarta edycja Meet at Rift – event ponownie zagości w Warszawie
Organizowany już trzykrotnie – dwukrotnie w Łodzi oraz raz w Warszawie – Meet at Rift nie tylko zdobył uznanie, ale także zbudował solidne relacje z uczestnikami. Event za każdym przyciąga wielotysięczna widownię, a jego odwiedzający zakochali się w licznych atrakcjach takich jak strefy free to play, międzynarodowy konkurs cosplay, spotkania z influencerami oraz streamerami czy profesjonalne rozgrywki esportowe, które dostarczają wielu emocji i możliwość wspólnego kibicowania. Zbliżająca się czwarta edycja po raz kolejny zapewni wyjątkową okazję do spotkania się w świecie rzeczywistym i dzielenia się swoją pasją z innymi entuzjastami tego świata. Będzie to również szansa dla tych, którzy dopiero zaczynają odkrywać ten świat. Podczas eventu przybliżymy gości do świata gier, a przybyłym rodzicom pomożemy zrozumieć pasję swoich dzieci i stworzymy platformę do wspólnych rozmów. Wydarzenie odbędzie się w dniach 17 i 18 lutego 2024 roku na terenie warszawskich hal EXPO XXI przy ulicy Prądzyńskiego. Wstęp tak jak dotychczas będzie bezpłatny.
Czwarty raz z rzędu partnerem wydarzenia został Alior Bank wraz z Mastercard. Bank w swojej ofercie posiada dedykowane Konto Jakże Osobiste z benefitami dla graczy i specjalnymi kartami z wizerunkiem bohaterów League of Legends: Ashe oraz Lulu. Dodatkowo we współpracy z Mastercard przygotowano niezwykle szeroki zestaw unikatowych, gamingowych nagród w ramach programu Bezcenne Chwile. Gadżety są możliwe do odbioru w zamian za punkty gromadzone poprzez płatności Kartą dla Graczy – Debit Mastercard.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęło po raz kolejny radio ESKA, magazyn CD-Action oraz Wirtualna Polska.