WPP ogłosiło przejęcie platformy do wymiany danych InfoSum

fot. unsplash.com/@samsonyyc

InfoSum dołączy do GroupM, inwestycyjnego ramienia WPP, aby wzmocnić obszar tworzenia dla klientów Grupy rozwiązań marketingowych nowej generacji, opartych na współpracy z AI, dostarczanych za pośrednictwem najpotężniejszej i najbezpieczniejszej infrastruktury danych w branży.

Akwizycja ta stanowi ważny strategiczny krok w rozwoju oferty danowej opartej o sztuczną inteligencję z ramach WPP. Klienci WPP będą mieli natychmiastowy dostęp do największego w branży cross-platformowego źródła danych bezpiecznych pod względem prywatności, mogących służyć do analiz marketingowych (marketing intelligence), targetowania odbiorców i szkolenia modeli AI.

Opatentowana przez InfoSum tzw. technologia współpracy danych w chmurze (cross-cloud data collaboration) zmienia sposób, w jaki firmy generują analizy grup docelowych. Umożliwia łączenie źródeł danych w całym ekosystemie marketingowym bez ich przenoszenia lub ujawniania. Dzięki integracji potencjału InfoSum z WPP Open – inteligentnym „marketingowym systemem operacyjnym” Grupy – klienci będą mogli bezpiecznie korzystać z pełnego potencjału danych o konsumentach, wzbogaconych dodatkowo zaawansowaną sztuczną inteligencją.

Dzięki dostępowi do danych InfoSum klienci WPP będą mogli przeprowadzać dużo głębsze analizy marketingowe. Oznacza to bowiem możliwość połączenia własnych danych (1st party data) z uniwersum danych dostępnych za pośrednictwem sieci InfoSum, jak i dotychczasowych zasobów danych WPP oraz danych mediowych GroupM. Klienci będą mogli ponadto szybko budować, szkolić i wdrażać niestandardowe modele AI, które wykorzystują te różnorodne zbiory danych, generując insighty niemal w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na optymalizację kampanii w całym ekosystemie marketingowym i zapewni wymierne ulepszenia w ciągu godzin, a nie tygodni.

InfoSum to rozległa globalna sieć danych, która obejmuje setki miliardów sygnałów danych (data signals) w wielu ich wymiarach – zarówno z platform mediowych takich jak m.in. Channel 4, DIRECTV, ITV, Netflix, News Corp czy Samsung Ads, jak i od głównych sprzedawców detalicznych na całym świecie oraz partnerów w zakresie identyfikacji i danych, takich jak: Experian, TransUnion, Circana, Dynata i NCSolutions.

Przejęcie firmy przyspiesza wdrażanie przez WPP podejścia „Intelligence Beyond Identity”. Jego założeniem jest umożliwienie marketerom wykorzystania 100% potencjału ich business intelligence i wyprzedzenie tradycyjnych rozwiązań opartych na ID, których jakość systematycznie spada ze względu m.in. na deprecjację plików cookie, fragmentację platform i erodujące wskaźniki dopasowania odbiorców.

 – W WPP budujemy technologię i infrastrukturę danych, które zapewnią naszym klientom unikalną przewagę konkurencyjną w erze sztucznej inteligencji. Włączenie InfoSum do WPP to ważny krok naprzód dla naszych możliwości w zakresie danych i rezultatów, jakie możemy dostarczać naszym klientom. Pozwala klientom zachować pełną kontrolę nad swoimi danymi first-party data, a jednocześnie daje im dostęp do znacznie większych zasobów wysokiej jakości danych. Dane te są zgodne z zasadami prywatności i wsparte pionierską technologią, która nie ma nikt inny na rynku – powiedział Mark Read, CEO WPP.

Bezpośrednia integracja globalnej sieci danych i infrastruktury technologicznej InfoSum pozwoli naszym klientom generować jeszcze większą wartość w oparciu o ich dane własne. Umożliwi ponadto szkolenie modeli AI klientów w oparciu o największe możliwe zbiory danych, z największej liczby miejsc, w niespotykanej dotąd skali i szybkości. Dane identyfikacyjne są kluczowe dla strategii marketingowych, ale my idziemy dalej i wykraczamy poza nie.   Im więcej klientów korzysta z naszych rozwiązań AI, tym lepiej one działają. Każdy zyskuje, bo system uczy się na podstawie danych wszystkich użytkowników, co daje im coraz większą przewagę – skomentował Brian Lesser, CEO GroupM.

Misją InfoSum zawsze było redefiniowanie tego, jak dane zasilają marketing w bezpieczny sposób, stawiający na pierwszym miejscu kwestie prywatności i, co najważniejsze, w sposób mający wyraźne przełożenie na reklamodawców i konsumentów. WPP i GroupM to idealni partnerzy, którzy pomogą nam przyspieszyć nasz rozwój na prawdziwie globalną skalę. Jesteśmy podekscytowani połączeniem sił z zespołem GroupM, ponieważ prywatność i bezpieczeństwo stają się sprawami kompletnie kluczowymi, a sztuczna inteligencja pozwala nam na nowo zdefiniować, co jest możliwe dla reklamodawców oraz naszej sieci partnerów mediowych i danowych – dodała Lauren Wetzel, CEO InfoSum.

Technologia InfoSum umożliwia klientom WPP szybkie wdrażanie bezpiecznych środowisk danych zoptymalizowanych pod kątem uczenia federacyjnego, umożliwiając marketerom szybkie skalowanie ich niestandardowych modeli AI i wdrażanie ich danych szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej.

Infrastruktura InfoSum będzie kontynuować współpracę z istniejącymi platformami i partnerami, aby zapewnić wzrost biznesu obecnym i przyszłym klientom przy bezpiecznym wykorzystaniu danych. Firmy zainteresowane partnerstwem mogą dowiedzieć się więcej na stronie www.infosum.com/company/our-partners.

Lauren Wetzel pozostanie CEO InfoSum, obejmie też dodatkową rolę chief solutions officer dla GroupM, pracując interdyscyplinarnie nad opracowywaniem produktów i rozwiązań opartych na danych (data-driven) dla klientów WPP i GroupM.