Snapchat wprowadza do oferty nowy format reklamowy: First Lens Unlimited. Będzie on od teraz dostępny na kilkudziesięciu rynkach na całym świecie, w tym również w Polsce, gdzie Snapchat jest reprezentowany przez Aleph jako partnera sprzedażowego. Snapchat na polskim rynku ma ponad 6 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (Snapchat, Ads Manager). Format First Lens Unlimited daje reklamodawcy wyłączność na first impression na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, oraz nielimitowane wyświetlenia na 2 i 3 pozycji – ekskluzywnie na 24 godziny.
Snapchat w Polsce ma co miesiąc ok. 6,3 mln aktywnych użytkowników (miesięczny zasięg, dane własne Snap Inc., Q3 2024), z czego ponad 56 proc. to kobiety. Dominująca grupa wiekowa to osoby w wieku 18-24 lat – stanowią one aż 56 proc. wszystkich użytkowników platformy w naszym kraju.
First Lens Unlimited to nowy format reklamowy, będący rozszerzoną wersją istniejącego do tej pory formatu First Lens (który również pozostaje w ofercie). First Lens to możliwość posiadania tzw. first impression z kamery Snapa (co oznacza, że soczewka reklamodawcy wyświetla się użytkownikowi na pierwszej pozycji w karuzeli soczewek, w sekcji „Kamera”), co pozwala uzyskać maksymalny zasięg i zaangażowanie odbiorców.
Obiektywy (soczewki) na pierwszej pozycji zwykle zapewniają 2 razy wyższy współczynnik udostępnień i 57% wyższy współczynnik wyświetleń. Format First Lens jest kupowany przez marketerów na zasadzie flat fee – reklamodawca może posiadać first impression przez całą dobę (24 godziny od startu), przy czym pojedynczemu użytkownikowi w tym czasie reklama może się wyświetlić tylko raz (gdy otwiera on aplikację po raz pierwszy w danym dniu).
Nowy format – First Lens Unlimited – oferuje marketerom wszystkie powyższe funkcjonalności i benefity, jakie daje format First Lens, ale dodatkowo zapewnia jeszcze 25%-45% dodatkowych wyświetleń, wygenerowanych przez stałe wyświetlanie reklam przez 24 godziny w drugim lub trzecim slocie reklamowym karuzeli soczewek, z nieograniczoną częstotliwością wyświetlania reklam (wiele na użytkownika).
– First Lens Unlimited to ulepszona i, co ważne, jeszcze efektywniejsza wersja dostępnego dotychczas formatu First Lens, która będzie gwarantowała ekspozycję na pierwszych miejscach karuzeli przez 24h. Pamiętajmy, że soczewki to najchętniej wykorzystywany przez użytkowników format reklamowy na Snapchacie. Warto podkreślić, że jest to format, z którego użytkownicy korzystają z własnej woli, a średni czas zabawy z nim wynosi około 40 sekund, co w dzisiejszych czasach oznacza naprawdę długi kontakt użytkownika z marką. Przy tym soczewki nie są tylko narzędziem świadomościowym i wizerunkowym, chociaż to oczywiście bardzo ważny aspekt, ale też możemy działać nimi również na pozostałych etapach lejka sprzedażowego. By maksymalnie ułatwić skorzystanie z tej formy reklamy Aleph tworzy dla swoich partnerów takie soczewki za darmo, w ramach współpracy reklamowej – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat sales lead Poland w Aleph.
Ceny nowego formatu (First Lens Unlimited) to 49 tys. zł, jednak w święta takie jak Walentynki, dzień Matki, Black Friday czy Halloween cena ta wzrasta do i 65 tys. zł – w obu przypadkach zasięg szacowany na tym formacie to 650 – 950 tysięcy użytkowników.
Snapchat to – najprościej rzecz ujmując – skoncentrowana na kamerze platforma komunikacji wizualnej do udostępniania filmów i zdjęć bliskim znajomym i rodzinie. Snapchat ma globalnie ponad 850 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a liczba dziennie aktywnych użytkowników rośnie o 10% rok do roku