Zastanawialiście się kiedyś, co powstanie ze współpracy grafika z psim behawiorystą? Akcja „Senior – niezwykły pies” to odpowiedź na to nietypowe pytanie. Agencja Diea, będąca częścią grupy marketingowo-doradczej Good One, rozpoczęła współpracę ze Schroniskiem dla Zwierząt w Olsztynie. Wspólnie zainicjowali kampanię, której celem jest zwiększenie zainteresowania adopcją starszych psów.
Hasło kampanii „Senior – niezwykły pies” koncentruje się na podkreśleniu wyjątkowości starszych psów, które często są pomijane w procesie adopcji na rzecz młodszych zwierząt. Dzięki współpracy agencji Diea ze Schroniskiem dla Zwierząt w Olsztynie, starsze psy zostały przedstawione w nowym, kreatywnym świetle. Każdy pies zyskał unikalną stylizację oraz atrybuty dopasowane do charakteru, aby podkreślić jego wyjątkowość. Na przykład pies o imieniu Cezar został zaprezentowany w stroju inspirowanym Juliuszem Cezarem – w zbroi, czerwonej pelerynie i z wieńcem laurowym. Podstawą kreacji są realistyczne zdjęcia psów wykonane przez profesjonalnego fotografa. Jednak wszystkie elementy wyposażenia i ubioru zostały dodane na etapie cyfrowej obróbki. Agencja graficzna Diea, wykorzystując nowoczesne technologie, takie jak algorytmy sztucznej inteligencji, stworzyła unikalne portrety psich seniorów, które mają pomóc im w znalezieniu kochających domów.
– Sesja zdjęciowa w pełnym wydaniu byłaby niezwykle stresująca dla psów, zwłaszcza w podeszłym wieku. Postawiliśmy więc na wykorzystanie nowoczesnych technologii i dodanie różnych atrybutów w procesie post produkcji. Zależało nam na realistycznym efekcie, ale także na humorystycznym przekazie kampanii – mówi Robert Sawicki, art & creative director w agencji Diea. – Pomysł na akcję „Senior – niezwykły pies” zrodził się ze wspólnej pasji – mojej oraz mojej żony Agaty, która jest koordynatorką wolontariatu w schronisku i behawiorystką. To wyjątkowa inicjatywa, która ma na celu pokazanie, że starsze psy również zasługują na szansę i miłość w nowym domu. Bardzo się cieszymy, że akcja zyskała lokalny rozgłos, a w przyszłości planujemy zaprosić do niej schroniska z całej Polski, by jeszcze więcej zwierzaków mogło zyskać szansę na adopcję – dodaje.
Inicjatorzy kampanii zwracają uwagę, że starszy pies to nie tylko kompan, który zna życie, ale również pełen ciepła, spokoju i lojalności towarzysz, który potrafi stworzyć głęboką więź z człowiekiem. Agencja Diea odpowiada za kompleksową realizację kampanii w ramach działań pro bono. Zespół grafików tworzy kreacje oraz cyfrowo przerabia zdjęcia psich modeli. Kampania miała swoją premierę w czasie wernisażu na targach zorganizowanych 12 października br. przez Schronisko w Olsztynie. Akcja „Senior – niezwykły pies” ma charakter lokalny. W ramach kampanii przewidziano publikację postów w mediach społecznościowych na kanałach schroniska oraz utworzenie wydarzenia na Facebooku, gdzie opisane zostaną szczegóły akcji. Dodatkowo powstanie dedykowana strona internetowa, która posłuży jako centrum informacyjne dla osób zainteresowanych adopcją.