Rok 2024 okiem marki Cosentino

fot. Iwona Dziuk

Rok 2024 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka Cosentino? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2024 r. dla Cosentino podsumowuje Karolina Sieniawska, marketing coordinator, Cosentino Polska.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.

Największe osiągnięcie dla Cosentino w 2024 r.

Z pewnością naszym największym osiągnieciem w 2024 roku było wprowadzenie na rynek globalnej kolekcji EARTHIC by SilestoneXM. To zwieńczenie naszych wieloletnich starań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Produkty z tej linii powstają w wyniku innowacyjnego procesu przekształcania materiałów naturalnych oraz pochodzących z recyklingu. Za projekt kolekcji odpowiadało studio Formafantasma. Stworzenie kolekcji powstałej z przetwarzanych elementów było wyzwaniem, ale jego efekty w pełni wynagradzają podjęty trud.

Największe wyzwanie dla Cosentino w 2024 r.

Pod koniec 2023 r. oficjalnie otworzyliśmy Centrum w Poznaniu, z kolei w listopadzie 2024 roku zostało otwarte Centrum Gdynia. To duża zmiana dla nas, bo de facto zwiększyliśmy liczbę naszych polskich centr logistycznych o 200%, z dwóch do czterech. Jest to dla nas osiągnięcie zarówno z punktu widzenia produkcyjnego, jak i rozszerzenia zespołu i jego kompetencji. Dzięki temu nasze wsparcie logistyczne w postaci składów magazynowych i własnego transportu otrzymują klienci z całej Polski.

Kanały i działania, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2024 r.

Cosentino, jako marka globalna, od lat stawia na rozwój kanałów online. Nie inaczej było w 2024 roku. Jesteśmy firmą zdigitalizowaną, konsekwentnie rozwijamy internetową platformę B2B dla projektantów i partnerów handlowych, co umożliwia im samodzielny zakup materiałów, kosztorysowanie projektów, program lojalnościowy z narodami premium, a dla branży projektowej – możliwość samodzielnego zamawiania próbek, dostępu do tekstu czy bonusów za zrealizowane projekty. Skupiamy się także na działalności w mediach społecznościowych i warto również wspomnieć, że otworzyliśmy biuro prasowe z bazą zdjęć, które jest pomocne dla dziennikarzy.

Kanały i działania, na które planujecie położyć nacisk w 2025 r.

Wspomniany wyżej internet nadal będzie dla nas kluczowym kanałem, ale nie zapominamy o spotkaniach na żywo. Zarówno my, jak i architekci i dziennikarze, doceniamy możliwość chociażby przeprowadzenia premiery nowej kolekcji w formie wydarzenia stacjonarnego. To zawsze dobra okazja, by wymienić się spostrzeżeniami i wzajemnie zainspirować.

Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy Cosentino

Zdecydowanie ESG. To trend, który bardzo mocno wpływa na świadomość klientów w innych krajach, np. skandynawskich. W Polsce działania z zakresu zrównoważonego rozwoju cały czas się rozwijają i przekonują do siebie Polaków. Widzimy to w wyborach naszych klientów, którzy nierzadko wprost oznajmiają, że polityka ESG, którą prowadzimy, była dla nich jednym z kluczowych elementów wyboru Cosentino.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Patrząc z perspektywy branży wnętrzarskiej cieszymy się, że na rynku nadal dostępne są jakościowe tytuły pism drukowanych. Prasa ta spaja się z onlinem, co daje nowe możliwości dotarcia do klientów. Jednak w efekcie komunikacji pocovidowej brakuje dużych i prestiżowych wydarzeń dla branży wnętrzarskiej. Dostrzegamy też wpływ zagadnień społeczno-ekologicznych na działania marketingowe marek.

Tu przeczytasz pozostałe części podsumowania roku 2024.