Jaka będzie przyszłość influencer marketingu, którego globalna wartość jeszcze w tym roku ma osiągnąć wartość 24 mld dolarów*? Dlaczego to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku? Jak w błyskawicznie zmieniającym się świecie nie być copycatem, a surferem trendów? Jak odnaleźć się w nowych formatach? Jak, wdrażając niestandardowe rozwiązania, mierzyć efektywność kampanii, nie zapominając o ochronie konsumentów? To tylko część zagadnień, nad którymi pochylą się eksperci z grup roboczych IAB Polska podczas konferencji IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu. Wydarzenie odbędzie się już 29.10.2024 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie.
– „Nowe horyzonty influencer marketingu” to temat przewodni konferencji IAB HowTo, która skupi się na wyzwaniach związanych z dynamicznymi zmianami społecznymi i technologicznymi. Współpraca z influencerami wymaga coraz większej specjalizacji i odpowiedzialności. Eksperci, w tym przedstawiciele UOKiK, omówią, jak odpowiedzialnie wykorzystywać nowe trendy i technologie, budować trwałe relacje z konsumentami oraz unikać ryzykownych praktyk marketingowych. Konferencja skoncentruje się na przyszłych wyzwaniach i możliwościach, jakie rozwój influencer marketingu oferuje markom – mówi Justyna Oracz, head of communications w WE!RE Fantasy, zastępczyni szefa Grupy Roboczej Influencer Marketing IAB Polska.
O czym i jak mówić do społeczności?
O ciemnej stronie internetu – praktykach dark patterns, fałszywych opiniach, nieoznaczaniu reklam, czyli jak nie zrobić sobie krzywdy, pracując z influencerem? Krótki poradnik UOKiK na ten temat przedstawi Małgorzata Cieloch, dyrektorka departamentu komunikacji i rzeczniczka prasowa UOKiK w Bydgoszczy oraz Krzysztof Lehmann, zastępca dyrektora, delegatura UOKiK w Bydgoszczy.
W dobie rozwoju AI oczy wszystkich zwrócone są w stronę wirtualnych influencerów – to oni będą zmieniać zasady gry. Jak marketerzy mogą korzystać z cyfrowych postaci, by tworzyć trwałe i autentyczne relacje z konsumentami, balansując pomiędzy technologią a ludzkim odczuciem? O tym w wystąpieniu Patryka Trzaski z Falou. Ekspansja cyfrowej rzeczywistości to także metaverse, nad którym w kontekście trendu gamingowego pochyli się Wiktoria Wójcik, współzałożycielka inStreamly.
Walka o dobre treści to dziś walka o autentyczność, ale o tę nie łatwo w dobie ironizacji i memizacji contentu w social mediach. Jak mówić do współczesnych odbiorców, którzy po mistrzowsku czytają między wierszami? Najciekawsze case studies przedstawi Mateusz Górecki, WE!RE Fantasy.
Perspektywa influencera
Najgorętszy trend konsumpcji treści w internecie? Short videos, które w pogoni za viralem mogą przynieść wielką korzyść, albo wielką wtopę. Jak przekształcić virale i RTM’y w atrakcyjne treści komercyjne z poszanowaniem prawa autorskiego? O efekcie viralu opowiedzą eksperci ze Space Cat Industries – Justyna Zawadzka i Rafał Pogorzelski.
Jak z kolei lepiej zarządzać oczekiwaniami klienta? Co jest największym wyzwaniem na różnych etapach kampanii i jakie z tego płyną wnioski dla firm? Szansą na poznanie unikalnej perspektywy twórcy internetowego będzie wspólne wystąpienie twórcy i managera: „Między teorią a praktyką”, Jakuba “Coocharza” Przeździeckiego oraz Artura Nalepko, head of influencer management w Rokmates.
O tym, czy możemy już ogłosić śmierć trendów, opowie Berenika Barczak Kilavuz, senior influencer lead w VML. Z koleio tym,czym różni się współpraca z influencerem od pracy z content creatorem, na podstawie działań z twórcami m.in. w projekcie TASTErzy wyjaśnią Karolina Jądrzyk, influencer marketing manager oraz Anna Rucińska, head of Burda beauty center & communications z Burda Media Polska. Jak skalować i uzupełniać działania z twórcami internetowymi, aby osiągać najlepsze wyniki i zyskiwać rozpoznawalność opowiedzą Monika Domańska, senior influencer marketing project manager oraz Aleksandra Raczko, senior influencer marketing project manager w Labcon. Wreszcie – jak zmieniają się oczekiwania klientów względem twórców i jacy twórcy mają większe szanse na sukces, opowie Olga Gralińska, head of influencer marketing, Stor9.
Konferencja IAB HowTo: Nowe horyzonty influencer marketingu będzie złożoną platformą dyskusji o najgorętszych zjawiskach, które już dziś wyznaczają nowe kierunki działań. W agendzie znalazło się aż 14 wystąpień wypełnionych konkretnymi rozwiązaniami, które już dzisiaj i w najbliższej przyszłości, pomogą ci w planowaniu działań z twórcami dla twojej marki. Zdobądź bilet na wydarzenie: howto.iab.org.pl/konferencje/influencer-marketing-2024
Wydarzenie objęte jest akredytacją DIMAQ. Posiadacze certyfikatów otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział oraz zniżki przy rejestracji na wydarzenie. DIMAQ to międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.
*The State of Influencer Marketing 2024: Benchmark Raport