Festiwal Muzyczny Samsung Galaxy Virtual Vibes przyciągnął ok. 230 tys. graczy

Z początkiem lipca odbył się pierwszy w Polsce Festiwal Muzyczny w metaverse — Samsung Galaxy Virtual Vibes. Wydarzenie, którego partnerem tytularnym jest Samsung Galaxy, odniosło ogromny sukces frekwencyjny, przyciągając w dniu festiwalu rekordową liczbę ok. 130 000 uczestników (wliczając w to retransmisje na Twitchu oraz TikTok) redefiniując tym samym przyszłość festiwali muzycznych w Polsce. Za ideę, przygotowanie oraz realizację wydarzenia, które do dzisiaj odwiedzone zostało już przez ok. 230 000 unikalnych graczy, odpowiada należąca do Group One agencja Game Changer. Festiwal trwa do końca lipca, a powtórki koncertów na platformie Roblox zaplanowane są jeszcze w sobotę 20 oraz 27 lipca o godzinie 19:00.

Samsung Galaxy Virtual Vibes to pierwszy w historii festiwal muzyczny w pełni zrealizowany w Roblox, oferujący uczestnikom innowacyjne, interaktywne i zupełnie darmowe doświadczenia muzyczne. Na scenie festiwalu wystąpili topowi polscy artyści: Kizo, Young Leosia, Szpaku, Kacper Blonsky, a także pierwszy polski zespół składający się wyłącznie z osób Głuchych — UNMUTE. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanych technologii i kreatywnych możliwości oferowanych przez platformę Roblox zgromadzona w wirtualnym świecie publiczność miała okazje doświadczyć niezwykłych efektów wizualnych, interaktywnych elementów scenograficznych oraz dynamicznych aranżacji, które nie byłyby możliwe do zrealizowania w świecie rzeczywistym. Festiwal muzyczny Samsung Galaxy Virtual Vibes to ponadto wydarzenie inkluzywne przeznaczone także dla osób z niepełnosprawnościami.

Rekordowe wyniki Festiwalu Muzycznego Samsung Galaxy Virtual Vibes

Wydarzenie, które odbyło się na początku lipca, tylko na platformie Roblox zgromadziło aż 90 301 osób – co potwierdza badge na stronie gry, tym samym Samsung Galaxy Virtual Vibes wyprzedził frekwencyjnie rekordowy koncert, ze Stadionu Śląskiego Dawida Podsiadło z czerwca br1. Doliczając do tego uczestników, którzy zdecydowali się na dobrowolny streaming, poprzez platformy Twitch czy TikTok szacowana frekwencja uczestniczącej pierwszej edycji festiwalu wirtualnej publiczności to ok. 130 000 osób w dniu wydarzenia.

Organizując pierwszy w Polsce a de facto pierwszy na świecie festiwal muzyczny w Roblox chcieliśmy osiągnąć dwa cele. Dotrzeć do młodych ludzi w sposób, który jest im bliski, ale też marketingowo „odczarować” Roblox, który jest największą na świecie platformą metaversową dla graczy. Ale „gracze” to w tym wypadku tylko nazwa. Są to po prostu młodzi ludzie, lubiący spędzać czas w wirtualnej przestrzeni. Festiwal muzyczny Virtual Vibes to nasz pomysł na to, jak w fajny sposób przykuć ich uwagę i wykorzystać Roblox jako superefektywny kanał komunikacji. Wyniki pokazują, że to się udało w stu procentach! – mówi Tomasz Przeździecki, CEO Game Changer

Na publiczność poza koncertami polskich artystów czekały ponadto także liczne atrakcje. W strefie partnera tytularnego Samsung Galaxy dostępna była: minigra OBBY, olbrzymia karuzela, fotobudka, stanowiska z wirtualną watą cukrową oraz z wróżbami. Każdy uczestnik otrzymał wirtualny smartfon Samsung Galaxy, który pełnił rolę festiwalowego komunikatora oraz w razie potrzeby zmieniał się w deskolotkę, paralotnię, leżak i trampolinę, umożliwiając szybsze poruszanie się, skakanie oraz latanie. Strefa partnerów medialnych, takich jak Cinema City, Radio Eska, Eventim i Media Marketing Polska oferowała uczestnikom ponadto minigry i questy. Samsung Galaxy Virtual Vibes był także pełen stanowisk pozwalających na siłowanie się na rękę, malowanie twarzy awatarów oraz zagranie w festiwalową grę whac-a-mole. Za udział we wszystkich aktywnościach użytkownicy mogli zdobyć V-coiny, które dało się wymienić na wyjątkowe skiny i przedmioty w grze. Wszyscy uczestnicy mieli również możliwość odwiedzenia Foodtruck Sukcesiliana i przygotować pizzę według przepisu Kizo.

To wszystko sprawiło, że liczba unikalnych graczy w samej grze w dniu festiwalu osiągnęła liczbę 112 000 osób, a 93 000 osób weszło w tym dniu do gry po raz pierwszy. Festiwal Samsung Galaxy Virtual Vibes przez uczestników został oceniony sumaryczną oceną 95% pozytywnych ocen. Do dziś scenę Samsung Galaxy Virtual Vibes odwiedziło ok. 230 000 unikalnych użytkowników, co plasuje wydarzenie organizowane przez Game Changer w TOP 3 festiwali muzycznych w Polsce. Pełne statystyki wydarzenia zostaną przedstawione na początku sierpnia, po zakończeniu pierwszej edycji Samsung Galaxy Virtual Vibes, którego kontynuacja zaplanowana jest na platformie Roblox w każdą sobotę lipca o 19:00.

Pomysłodawcą i właścicielem marki Virtual Vibes jest agencja Game Changer. Sponsorem tytularnym pierwszej edycji został Samsung Galaxy. Natomiast partnerami medialnymi festiwalu są Cinema City, Eventim, Radio Eska, Media Marketing Polska oraz WERE Fantasy. Dzięki współpracy z Cinema City festiwal był transmitowany na żywo w pięciu kinach: Westfield Arkadia w Warszawie, Bonarka w Krakowie, Wroclavia w Wrocławiu, Manufaktura w Łodzi oraz Punkt44 w Katowicach.

Za pomysł i realizację Samsung Galaxy Virtual Vibes odpowiada należąca do Group One agencja metaverse Game Changer. Nad inkluzywnością całego wydarzenia czuwa agencja UNMUTE (również należąca do Group One).