Grupa Publicis wraz z Fundacją K.I.D.S. rozpoczęły doroczną akcję świąteczną, której celem jest wsparcie podopiecznych szpitali dziecięcych. Na potrzeby akcji powstał autorski projekt Empatycznej Sztucznej Inteligencji – eAI, która służy do tworzenia oryginalnych kartek świątecznych.
Do udziału w akcji zaproszeni zostali klienci i partnerzy Publicis Groupe oraz donatorzy Fundacji K.I.D.S. Mechanizm projektu jest bardzo prosty. Po wejściu na stronę: empatyczna-ai.pl użytkownik ma możliwość wygenerowania własnej kartki świątecznej poprzez wybranie elementów, które chce, aby się na niej znalazły. Po selekcji elementów i kliknięciu „generuj”, eAI zaproponuje unikalną kartkę dla każdego użytkownika. Empatyczna Sztuczna Inteligencja generuje kartki na podstawie oryginalnych prac dzieci, pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka, dzięki którym realizacja tego przedsięwzięcia była możliwa. Za każdą w ten sposób wygenerowaną kartkę Publicis Groupe przekazuje 5 zł na rzecz Fundacji K.I.D.S., zajmującej się tworzeniem przyjaznych dzieciom szpitali przyszłości.
– W tegorocznej akcji nawiązaliśmy do tematu numer jeden w biznesie, czyli generatywnej sztucznej inteligencji, dodając do niej czynnik ludzki. W ten sposób powstała empatyczna sztuczna inteligencja – eAI. Generator kartek świątecznych zasilony został prawdziwymi pracami małych pacjentów Centrum Zdrowia Dziecka i dzięki temu innowacyjna technologia zyskała walor emocjonalny, tak ważny w działaniach charytatywnych – mówi Piotr Ruszak, chief communications officer w Publicis Groupe.
Za ideę kreatywną i realizację działań odpowiada agencja Publicis Worldwide Poland, wraz z działem Communications Publicis Groupe i agencją MSL. W projekt zaangażowani są wszyscy pracownicy Publicis Groupe.