Jury 25. edycji Effie Awards Poland nominowało 92 kampanie w 26 kategoriach konkursowych. Najwięcej nominacji otrzymały agencje Starcom (14) i DDB Warszawa (8), a wśród reklamodawców Grupa Maspex i LOTTE Wedel (po 5).
Tegoroczne zgłoszenia oceniło ponad 200 ekspertów zasiadających w 14 grupach jurorskich pod przewodnictwem Ewy Szmidt, Prezeski Grupy Empik. Zgłaszający mieli w tym roku do wyboru 27 kategorii, w tym nową kategorię specjalną za projekty realizowane z użyciem sztucznej inteligencji.
Wśród agencji najwięcej nominacji otrzymały: DDB Warszawa (8), Feeders Agency, Leo Burnett, LiquidThread (po 7) oraz GONG (6).
Liderami nominacji wśród agencji mediowych zostali: Starcom (14), Zenith (12) oraz EssenceMediacom (9).
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: Grupa Maspex i LOTTE Wedel (po 5), Grupa Żywiec, ING Bank Śląski i McDonald’s (po 4), zaraz za nimi Allegro, BLIK, Grupa OLX oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (po 3).
Najwięcej nominacji Jury konkursu przyznało w kategoriach Long Term (9) oraz po 7 w kategoriach Non-Profit, Public & Political Service oraz Relaunch & Defend. W kategorii 50+ nie wręczono żadnej nominacji.
Wszystkie nominacje zobaczyć można na stronie internetowej konkursu www.effie.pl.
Tych, którzy zostaną nagrodzeni statuetkami Effie Poland poznamy już 5 listopada 2024 podczas uroczystej gali, która odbędzie się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Kluczową dla uczestników konkursu informacją jest to, że w tym roku zarówno nominacja, jak i zwycięstwo w Effie Awards Poland 2024 liczyć się będzie podwójnie, daje to bowiem szansę na zdobycie punktów uwzględnianych w nowym rankingu Rankingu Marketing Masters SAR.
W tym roku swoim zaangażowaniem Effie Awards Poland wspierają:
- Sponsorzy Strategiczni: Onet, Salesforce, TikTok, TVN Media
- Sponsorzy Wspierający: Adform, AMS, Media&Leads Polska, Meta, YouTube
- Partnerzy: Ipsos, KINADS, Maczfit, SentiOne
- Patroni Branżowi: IAA Polska, Polska Organizacja Reklamodawców POR, PTBRiO
- Audytor Prawny: Kancelaria SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk
- Partnerzy Kreatywni: Freundschaft, Starcom
- Patroni Medialni: Business Insider, Forbes, KampanieSpołeczne.pl, Marketer+, Marketing przy Kawie, NOIZZ, NowyMarketing.pl