McDonald’s wystartował z nową kampanią employer brandingową – Przyjaźń od kuchni

Czy przyjaźń w pracy jest możliwa? Czy to dobre miejsce na budowanie trwałych relacji? Oczywiście, że tak! Pokazuje to w swojej najnowszej kampanii marka McDonald’s. Bohaterowie spotu – Kris i Miki, razem przeżywają restauracyjne przygody, udowadniając, że w Maku można poznać prawdziwych przyjaciół, dzięki którym każdy dzień w pracy daje powody do uśmiechu.

10 kwietnia wystartowała najnowsza kampania employer brandingowa marki pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni”. Jej bohaterami jest para przyjaciół – Kris i Miki, którzy zaprzyjaźnili się, pracując w jednej z restauracji sieci. Ich codzienne wyzwania i przygody ukazują budowanie więzi oraz pracę w McDonald’s „od kuchni”. Spot odzwierciedla rzeczywistość Maka, co potwierdzają liczne rozmowy z zatrudnionymi osobami. Na znaczenie pozytywnych relacji wśród młodych pokoleń wskazuje badanie* przeprowadzone przez dr Ewę Jarczewską-Gerc i agencję Research & Grow we współpracy z McDonald’s Polska, w którym brali udział pracownicy gastronomii w wieku 18-35 lat. Analizowano w nim m.in. motywację i potrzeby osób pracujących w tej branży – i to właśnie atmosfera okazała się jednym z decydujących czynników podjęcia zatrudnienia.

Jak wskazują wyniki badania, to czego młodzi potrzebują w pracy, to przede wszystkim dobrych relacji ze współpracownikami (86% badanych) i miłej atmosfery w zespole (84% wskazań). Lubią też być chwaleni przez przełożonych (81% respondentów) oraz przez koleżanki i kolegów (78%), a pracę w gastronomii wybierają m.in. przez możliwość poznania ciekawych ludzi (77%). Z kolei pracownicy McDonald’s bardziej niż inne badane osoby czują, że mogą być szczerzy z koleżankami i kolegami z pracy (74% vs 68%) i bardziej im ufają (76% vs 68%). Częściej niż inni wskazują też, że są zadowoleni z relacji z przełożonymi (79% vs 71%) i doceniają atmosferę w pracy (82% vs 78%).

Poza rodziną, często to właśnie ludzie z pracy są osobami, z którymi spędzamy najwięcej czasu, dlatego kluczowe dla naszego ogólnego samopoczucia jest to, aby czuć się wartościową i szanowaną częścią zespołu. Potrzeba zrozumienia i wsparcia są bliskie każdemu z nas, niezależnie od wieku, czy zajmowanego stanowiska, a dobry pracodawca powinien zadbać o zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju we wspierającej atmosferze – mówi współautorka badania, dr Ewa Jarczewska-Gerc

McDonald’s Polska to obecnie ponad 33 000 osób na różnych stanowiskach, w różnym wieku, o różnej płci, orientacji czy narodowości. Jest dla nas szczególnie ważne, aby wspierać tę różnorodność i być otwartym na potrzeby każdego z nas. Od początku naszej działalności kierujemy się zasadą doceniania i wzajemnego szacunku, tworząc przyjazne i bezpieczne miejsce pracy. Udaje nam się realizować naszą misję m.in. poprzez różnorodne szkolenia oparte na strategii Diversity, Equity and Inclusion (DEI) – mówi Patrycja Pazio, employer reputation & engagement consultant, McDonald’s Polska

W ramach kampanii zaplanowano emisję spotu w telewizji, kinie i na platformach VOD. Uzupełnieniem są szerokie działania marketingowe obejmujące digital, social media i reklamę OOH. Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Lucky Luciano. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD, social media obsługuje Dentsu Creative (Isobar). Działania PR prowadzone są przez agencję 24/7Communication.

*Badanie zostało przeprowadzone w październiku 2023 roku na grupie 400 osób w wieku 18 – 35 lat, techniką CAWI. Raport z wynikami znaleźć można tutaj.