mBank wystartował z regionalną kampanią „My to rozumiemy” na Spotify

fot. unsplash.com/@stereophototyp

mBank rozpoczął nietypową kampanię na platformie muzycznej Spotify. Potrwa ona do końca maja i prowadzona jest częściowo w języku śląskim.

Kampania „My to rozumiemy” kierowana jest do osób w wieku 21-44, mieszkańców miast na Śląsku (m.in. Zabrze, Bytom, Chorzów, Tarnowskie Góry, Gliwice, Cieszyn, Rybnik, Katowice i wiele innych). Potrwa do końca maja.

W Spotify emitowany jest spot audio wraz z bannerem towarzyszącym (w kilku wersjach). Zarówno w spotach, jak i na bannerach, część komunikacji prowadzona jest w języku śląskim, zaś hasłem przewodnim kampanii jest claim: „My to rozumiemy”. Bohaterami reklam na Spotify są mieszkańcy Śląska: sąsiad, który robi błyskawiczny remont, bo u niego zawsze wszystko idzie szybko i sprawnie (gibko), oraz kobieta wybierająca się na urlop na Santorini, bo po prostu potrafi dobrze oszczędzać (szporować). mBank rozumie potrzeby bohaterów, dlatego odpowiedzią jest konkretny produkt: „eKonto do usług” w mBanku oraz benefity, które za nim idą.

W tej regionalnej kampanii mBank przyjmuje rolę obserwatora, który z dnia na dzień oczywiście nie stanie się Ślązakiem, ale rozumie aspekty ważne w codziennym życiu dla mieszkańców tego regionu. Podstawą hasła kampanijnego, którym się posługujemy jest więc zwrot: „my to rozumiemy”. Wiemy, że ponad 500 tys. mieszkańców woj. śląskiego rozmawia na co dzień po śląsku i pielęgnowanie własnego języka jest dla nich ważne. Dowodem na to jest informacja z piątku 26.04.2024 r. o tym, że Sejm uchwalił ustawę o nadaniu śląskiemu statusu języka regionalnego. Dostrzegliśmy również ważne cechy wspólne dla mBanku i mieszkańców woj. śląskiego, które postanowiliśmy wyeksponować w naszej komunikacji – mówi Rafał Borkowski, zastępca dyrektora marketingu detalicznego w mBanku.

Celem kampanii na Spotify jest zachęcenie mieszkańców województwa śląskiego do założenia konta w mBanku (szybko i wygodnie poprzez aplikację). Promowane w akcji jest „eKonto do usług”, z aktualną promocją, w ramach której można otrzymać do 520 zł premii i oszczędzać nawet na 6,5%.

Spotify jest medium masowym, ale mamy na tej platformie możliwości geotargetowania w Polsce do użytkowników z poszczególnych województw czy miast. Jednocześnie jest oczywiste, że o sukcesie kampanii decyduje często właściwie dobrany język komunikacji do grupy, do której się zwracamy. W tej kampanii oba elementy mocno się ze sobą łączą – mówi Izabela Biedrowska-Pawlak, Sales Lead / Spotify w polskim oddziale Aleph Group.

Poszukiwaliśmy działań w obszarze digital, które jednocześnie dopełnią kampanię offline’ową jak i wzmocnią przekaz internetowy. Spotify zdawał się być dla nas najlepszym wyborem do ujęcia niecodziennej kampanii w kreatywny sposób. Dzięki możliwościom jakościowym platformy mamy przyjemność poczuć się uczestnikami zupełnie naturalnych konwersacji mieszkańców Śląska, a poprzez wykorzystanie szeroko-zasięgowej platformy trafiamy dokładnie do tych, którym chcemy przedstawić naszą ofertę – dodaje Łukasz Miączyński, senior communications planner w Carat Polska.

Działania marketingowe na Spotify są częścią kampanii reklamowej prowadzonej również w innych kanałach takich jak: regionalne rozgłośnie radiowe, digital (YouTube, Meta, TikTok, Google Display Network, portale regionalne) oraz OOH w wybranych miastach na Śląsku.

Za logistykę działań w serwisie Spotify odpowiada polski oddział Aleph Group (dawniej Httpool by Aleph), zaś za koncept kampanii – agencje Dentsu Creative oraz Carat.