Warszawskie Hospicjum dla Dzieci wystartowało z kampanią zachęcającą do przekazania 1,5% podatku na rzecz fundacji. Inicjatywa ma na celu finansowanie opieki nad nieuleczalnie chorymi dziećmi i ich rodzinami.
Warszawskie Hospicjum dla Dzieci to fundacja, która otacza opieką nieuleczalnie chore dzieci oraz ich rodziny w ich własnych domach. W ramach swojej działalności zapewnia im opiekę medyczną, socjalną, psychologiczną, ale także duchową.
Kampania zachęcająca do przekazania na rzecz fundacji 1,5% podatku ma charakter absolutnie kluczowy – to właśnie ona w głównej mierze pozwala na sfinansowanie całorocznej działalności hospicjum.
– Kampania „Przekaż 1,5% podatku” prowadzona jest przez Fundację Warszawskie Hospicjum dla Dzieci od stycznia do kwietnia każdego roku, w czasie, gdy podatnicy mogą zdecydować, którą organizację pożytku publicznego wesprą ułamkiem swojego podatku dochodowego. Przychody z 1,5% podatku są dla fundacji kluczowym źródłem finansowania jej działalności. Dlatego tak ważne jest, by informacja o możliwości wsparcia Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci trafiła do serc potencjalnych darczyńców. W przygotowaniu kampanii, która powadzona będzie w roku 2024, wsparła naszą fundację agencja Ancymony. To była wspaniała i niezwykle skuteczna współpraca! Ekipa Ancymonów pracowała dla nas z ogromnym zaangażowaniem, zrozumieniem dla naszej misji oraz niespożytą energią. Dzięki ich kreatywności i wrażliwości powstała kreacja „Bajka” – opowieść o małych bohaterach, którymi opiekuje się nasze hospicjum. Z całego serca dziękujemy! I mamy nadzieję, że tak, jak historia stworzona przez Ancymony poruszyła nasze serca, poruszy także serca tych, którzy wpiszą w rubrykę swojego PIT-u nasz numer KRS: 0000097123 – komentuje Beata Biały, dyrektor ds. komunikacji w Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci.
Za przygotowanie kampanii zachęcającej do przekazania 1,5% podatku na rzecz Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci odpowiada agencja Ancymony.
– Naszym zadaniem było przygotowanie kampanii, która będzie wyróżniać się spośród innych produkcji o takiej tematyce. Chcieliśmy podkreślić, że chociaż podopieczni fundacji są nieuleczalnie chorzy, nie oznacza to, że ich życie ma być gorsze czy mniej radosne. Dlatego nie chcieliśmy stawiać na standardowe, czarno-białe obrazki pokazujące smutne twarze. Nie epatowaliśmy śmiercią. Podkreśliliśmy, że dzieci, którymi opiekuje się hospicjum, naprawdę mogą być szczęśliwe, a przekazanie 1,5% podatku pozwoli im żyć na 100%. Jako rdzeń naszej historii wykorzystaliśmy motyw opowiadania bajek na dobranoc, w których pojawiają się dzielni bohaterowie podobnie jak podopieczni fundacji walczący z przeciwnościami – komentuje Malina Szczepańska, copywriterka w agencji Ancymony.
Agencja Ancymony odpowiadają za przygotowanie koncepcji kreatywnej, scenariuszy do spotów (powstał spot 30-sekundowy i 3 spoty 15-sekundowe) i reklam radiowych, a także stworzenie key visuali.
Na kampanię składa się komunikacja w internecie, radiu oraz na OOH. Powstała dzięki pełnej zaangażowania pracy teamu agencji Ancymony w składzie: Malina Szczepańska (koncept kreatywny, copywriting), Szczepan Barański (koncept kreatywny, art directing), Martyna Krupa (project management), Katarzyna Kantner (lead kreatywny), Sylwia Kaczorowska (lead operacyjny), Katarzyna Borowiec oraz Paweł Jóźwik (strategia), Anna Siwek (doradztwo produkcyjne) oraz Karina Kożuchowska (kontakt z fundacją). Agencja realizowała projekt pro publico bono.
Informacje o tym, jak wesprzeć Warszawskie Hospicjum dla Dzieci, można znaleźć na stronie www.hospicjum.waw.pl.