Galeria Słoneczna w Radomiu przeszła rebranding

fot. mat. prasowe

Zlokalizowana w sercu Radomia Galeria Słoneczna przeszła wizualną metamorfozę. Liftingowi poddano logotyp i odświeżono jego formę. Zakończyła się wymiana całego systemu identyfikacji obiektu. Jest to element większych zmian, przede wszystkim funkcjonalnych, zapoczątkowanych w ubiegłym roku. Dzięki nim centrum lepiej odpowiada na potrzeby klientów, stając się miejscem jeszcze bardziej przyjaznym i atrakcyjnym. Właścicielem galerii i inwestorem zmian jest czeski fundusz REICO ČS NEMOVITOSTNÍ. Lokalnie Galerią Słoneczną oraz całym projektem rebrandingu zarządza firma White Star Real Estate.

Współczesne galerie handlowe, podążające za potrzebami klientów, to obecnie nie tylko miejsca wygodnych zakupów, ale przede wszystkim centra spotkań i budowania więzi społecznych. Analizy przeprowadzone przez Polską Radę Centrów Handlowych i firmę badawczą GfK wskazują, że aż 40 proc. odwiedzających tego typu obiekty uznaje wymiar społeczny za ich unikalny atut.

Centra handlowe stają się miejscami, w których ciekawie i w przyjemnym otoczeniu można spędzić czas z rodziną czy przyjaciółmi. W tym kontekście szczególnego znaczenia nabiera przyjazna przestrzeń oraz estetyka. Identyfikacja wizualna jest jej istotnym elementem i powinna dobrze wpisywać się w zachodzące zmiany. Odświeżony logotyp jest widocznym dla klientów sygnałem, że zmieniamy się i jesteśmy miejscem, w którym mogą czerpać przyjemność i rozrywkę. Potwierdzeniem tego, że klienci doceniają realizowane zmiany, jest wzrostowy trend w liczbie odwiedzających nasze centrum. W 2023 roku w stosunku do roku 2022 było ich o 5 proc. więcej – mówi Anna Stawczyk, dyrektor Galerii Słonecznej.

Słoneczna w centrum uwagi

Właściciel galerii, czeski fundusz REICO ČS NEMOVITOSTNÍ, oraz zarządzająca nią firma White Star Real Estate, postawili na lifting znaku. Wybrana w drodze przetargu agencja MadeInBrain Studio zaproponowała modyfikację logotypu i nadanie mu przestrzennej formy. Zmieniono też typografię oraz układ znaku tak, by mocniej podkreślić słowo „słoneczna”.

Dzięki temu zabiegowi całość nabrała lekkości i zdecydowanie nowoczesnego wymiaru. Słoneczny, pełen życia i radości charakter galerii w odświeżonym znaku podkreślają dodatkowo stosowane w komunikacji energetyczne kolory oraz treści spójne z charakterem miejsca. Całość doskonale wpisuje się w DNA marki, które wyróżnia ją na rynku. Zmiana jest elementem szerszej, realizowanej równolegle transformacji wszystkich elementów składających się na markę Galerii Słonecznej, takich jak: produkty i usługi, jakość obsługi oraz sposób komunikacji. Wszystkie te działania mają na celu osiągnięcie jeszcze lepszej pozycji na rynku – wyjaśnia Anna Szlaga, marketing manager w White Star Real Estate, nadzorująca i koordynująca proces rebrandingu.

Premiera nowego logotypu miała miejsce 1 maja 2023 roku. Zakomunikowana została klientom w kanałach online – w mediach społecznościowych oraz na www, a także na wszystkich nośnikach reklamowych w galerii.

13-metrowy znak na szklanej fasadzie

Zwieńczeniem wielomiesięcznego projektu rebrandingu był, rozpoczęty jeszcze w 2023 roku i zakończony w kwietniu br., proces montażu 10 wielkoformatowych logotypów na fasadach obiektu.

Biorąc pod uwagę liczbę elementów do wymiany oraz konieczność odnowienia konstrukcji, na których mocowano nowe logotypy, było to poważne wyzwanie. Największy logotyp, zamontowany na szklanej fasadzie od ul. Galileusza, ma szerokość aż 13 metrów i wysokość ponad 7 metrów. Jako jedyny zawiera sformułowanie „galeria handlowa”. Pozostałe to sam wielkoformatowy sygnet lub jego kombinacja z nazwą Słoneczna. Odpowiedzialna za wykonanie projektu i montaż firma BrandGood, wspólnie z dyrekcją centrum, zadbali w całym procesie inwestycyjnym o ciągłość działania galerii oraz komfort odwiedzających ją klientów – mówi Anna Szlaga.

W procesie produkcji oraz montażu konstrukcji i logotypów zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań – od projektowania 3D, przez cięcie laserem aluminium, po takie umieszczenie poszczególnych elementów na fasadach, by na tle przeszkleń nie były widoczne części profili.

Ciekawy projekt, nowoczesne oświetlenie led oraz zastosowane do wykonania logotypów materiały, m.in. folia 3M dual colors, która pozwala w ciągu dnia uzyskać specjalny efekt kolorystyczny bez podświetlenia, a nocą po jego włączeniu zmianę barwy, to krok naprzód w brandingu i zdecydowany wyróżnik galerii na tle konkurencji – podkreśla Paweł Golonka, dyrektor handlowy w BrandGood.

Inwestycja w przyszłość

Zmiana identyfikacji wizualnej jest elementem szerszej metamorfozy obiektu i wielu innych projektów inwestycyjnych w Galerii Słonecznej, które inwestor zapoczątkował w 2023 roku.

Przygotowaliśmy nową, atrakcyjną i funkcjonalną strefę dla rodziców z dziećmi. Wyremontowaliśmy toalety i nadaliśmy im nowoczesny design. W marcu ubiegłego roku odświeżyliśmy strefę foodcourt, wdrożyliśmy system zajętości miejsc parkingowych, a teraz kończymy proces zmiany identyfikacji wizualnej. Jest to dowód na to, że poważnie podchodzimy do trendów w branży retail oraz do zmieniających się potrzeb odwiedzających Galerię Słoneczną. Słoneczna Galeria Handlowa w Radomiu jest ważnym składnikiem naszego portfela inwestycyjnego i o zmianach w niej myślimy w kategoriach długoterminowych – podsumowuje Markéta Dostálková, asset manager w REICO ČS NEMOVITOSTNÍ.