Fundacja K.I.D.S. i Nurofen przedstawiają podcast „Pacjenciaki”

Pod koniec lutego ruszył podcast „Pacjenciaki”. To cykl dziesięciu rozmów skierowanych do rodziców oraz medyków, które prowadzone są z ekspertami – doświadczonymi pediatrami, pielęgniarkami, psychoonkologiem i edukatorami medycznymi. Projekt powstał we współpracy Fundacji K.I.D.S., Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali i marki Nurofen przy wsparciu Publicis Worldwide Poland. Agencja jest strategicznym partnerem Fundacji K.I.D.S. i udziela jej projektom merytorycznego wsparcia.

Każdy odcinek porusza jeden istotny temat, tj. wizyta na SOR-ze, pierwsza gorączka i przeziębienie, ząbkowanie czy pierwsza wizyta u dentysty. Celem jest wspieranie rodziców w sytuacji, gdy pacjentem jest ich dziecko. Oprócz wspomnianych tematów pojawią się również rozmowy o neuroróżnorodności oraz niepełnosprawności ruchowej. Gospodarzem podcastu jest Pan Pielęgniarka, czyli Mateusz Sieradzan – absolwent ratownictwa medycznego i pielęgniarstwa na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, prywatnie – ojciec piątki dzieci. Ponadto prowadzi on bloga „Pan Pielęgniarka”, na którym przybliża swoją pracę oraz funkcjonowanie szpitalnego oddziału ratunkowego. Premierowe odcinki „Pacjenciaków” pojawią się co dwa tygodnie w serwisach Spotify oraz YouTube.

Pacjenciaki to kolejny ważny i potrzebny projekt Fundacji K.I.D.S. Jego celem jest edukacja oraz wsparcie rodziców, dlatego skorzystaliśmy z bardzo popularnej wśród grupy docelowej formy podcastu. W angażujący i łatwo przyswajalny sposób pozwala przygotować się na trudne chwile. We wszystkich badaniach przeprowadzanych przez Fundację potwierdza się, że wiedza i dostęp do informacji pomagają znacząco ograniczyć stres związany z chorobą dziecka i pobytem w szpitalu – podkreśla Dagmara Witek-Kuśmider, chief creative officer Publicis Worldwide Poland.

Podcast „Pacjenciaki” ma dawać rodzicom poczucie, że wiedzą, co ich czeka – bez względu na to, czy jadą na SOR, czy idą do dentysty. Chcemy dawać rodzicom wiedzę i otaczać ich troską. Mam nadzieję, że „Pacjenciaki” pomogą rodzicom i opiekunom małych pacjentów zrozumieć procesy zachodzące w ochronie zdrowia, a dzięki temu zmniejszyć stres w trudnych sytuacjach oraz zwiększyć ich zrozumienie dla emocji własnych pociech – mówi Monika Rogalska, liderka projektu w Fundacji K.I.D.S.

Publicis Worldwide Poland wspierał Fundację K.I.D.S. oraz markę Nurofen w pracach nad podcastem „Pacjenciaki”: jego koncepcją, scenariuszami odcinków, kreatywnym nadzorem nagrań oraz przygotowaniem materiału do montażu. Komunikację Fundacji K.I.D.S. prowadzi MSL. Oba brandy należą do Publicis Groupe Poland. W intro i outro podcastu swojego głosu użyczyła Edyta Jungowska. Za udźwiękowienie nagrań odpowiada studio Stereotyp.

Podcast „Pacjenciaki’ jest kolejną angażującą aktywacją Fundacji K.I.D.S. wspieraną przez Publicis Worldwide Poland. Projekt „Najmłodszy Headhunter na świecie”, oparty na idei wolontariatu kompetencyjnego, zdobył polskie i międzynarodowe uznanie. W 2022 roku była to najczęściej nagradzana polska kampania. Zdobyła brąz w Cannes Lions oraz 3 x shortlistę konkursu w 2022, a także kolejną w 2023 roku, ponadto otrzymała złoto MIXX Awards Europe, srebro Gerety Awards, brąz Caples Awards oraz nominację do Eurobest. W Polsce: Best in Show oraz dwa złota MIXX Awards, Charity of the Year, dwa złota i dwa srebra KTR, dwa srebra Innovation, dwie nagrody główne Kreatura oraz nagrodę główną Golden Arrow. W ramach akcji, w role headhunterów wcieliły się dzieci z doświadczeniem szpitalnym, które dzięki spersonalizowanym filmom, zrekrutowały za pośrednictwem serwisu LinkedIn ponad 103 wybitnych, polskich ekspertów z różnych dziedzin. Od kilku miesięcy Fundacja K.I.D.S. jest organizacją pożytku publicznego i w tym roku po raz pierwszy zbiera 1,5 % podatku. Aby wesprzeć jej misję, w zeznaniu podatkowym należy wpisać kwotę przekazywanego podatku oraz numer KRS 0000793389.