Marketerzy będą mogli od teraz korzystać z wiodących w branży narzędzi do ochrony reputacji marek również w zasobach reklamowych YouTube Shorts.
DoubleVerify czołowa światowa platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła rozszerzenie dotychczasowej współpracy z YouTube o możliwości pomiaru brand safety i suitability również na YouTube Shorts, co pozwoli marketerom o zadbanie o jeszcze lepszą ochronę ich marek w tym niezwykle angażującym środowisku.
– Ogłoszenie dotyczące poszerzenia współpracy jeszcze mocniej podkreśla nasze zaangażowanie w ochronę wartości marki i reputacji we wszystkich kanałach medialnych – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – Nasza innowacyjna oferta na YouTube Shorts zapewnia reklamodawcom korzystającym z YouTube narzędzia, których potrzebują, aby zwiększyć przejrzystość i pewność inwestycji w media oraz weryfikować zgodności treści z wartościami marki – dodaje.
YouTube Shorts umożliwia twórcom kontentu „produkcję” przyciągających uwagę filmów wideo, przy użyciu wyłącznie telefonów komórkowych; co miesiąc loguje się do nich ponad 2 miliardy użytkowników. Dzięki reklamom w YouTube Shorts marketerzy mogą nawiązywać kontakt z odbiorcami za pomocą interaktywnych, dostosowanych do urządzeń mobilnych kreacji, zwiększających zaangażowanie i zwiększających skuteczność ich kampanii w YouTube.
W lipcu 2023 r. DV ogłosiło uruchomienie pomiaru widoczności (viewability) i invalid traffic w YouTube Shorts.
Dzięki obecnemu poszerzeniu współpracy o narzędzia do pomiaru brand safety i suitability marki reklamodawcy będą mogli mierzyć i weryfikować dopasowanie kampanii do bezpiecznych i odpowiednich filmów YouTube Shorts.
Dzięki tej poszerzonej współpracy reklamodawcy zyskują m.in. benefity takie jak:
- Dokładna klasyfikacja: DV wykorzystuje kombinację manualnych recenzji i zastrzeżonych autorskich narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, umożliwiając reklamodawcom dokładną klasyfikację filmów YouTube Shorts według wszystkich kategorii Brand Safety i Suitability według GARM (Global Alliance for Responsible Media), a także dodatkowych kategorii Suitability definiowanych przez DV – to wszystko w palecie ponad 40 obsługiwanych języków.
- Spójne ustawienia i wskaźniki: marketer uzyskuje dostęp do standardowych w branży, dostosowanych do wymogów GARM, ustawień Brand Safety i Suitability oraz może wykorzystywać ten sam poziom insightów i wskaźników we współpracy z różnymi platformami i wydawcami, aby gromadzić wiedzę na potrzeby przyszłych decyzji o planowaniu mediów i zakupie mediów.
- Zaufany pomiar: większa pewność działań marketerów, dzięki korzystaniu z niezależnego, zewnętrznego dostawcy usług weryfikacyjnych do uwierzytelniania kampanii YouTube Shorts.
Od 2011 r. DoubleVerify (DV) zapewnia pomiary viewability (widoczności reklam) i invalid traffic w YouTube i rozwiązaniach reklamowych Google. W 2018 r. DV zostało oficjalnym partnerem Google w zakresie pomiarów bezpieczeństwa marki (brand safety) i widoczności (viewability). W 2020 r. firma DV uruchomiła usługę Authentic Brand Suitability w Google Display & Video 360, a w 2022 r. DV była pierwszym dostawcą usług weryfikacyjnych, który uzyskał akredytację MRC w zakresie niezależnych raportów widoczności oferowanych przez strony trzecie w YouTube. Na początku 2023 r. firma DV uruchomiła DV Campaign Automator™, aby usprawnić cały przepływ pracy w Google Campaign Manager 360.