Apple przyznało aplikacji Too Good To Go nagrodę ‘Cultural Impact Award’ w konkursie App Store Awards 2023

Nagroda została przyznana za wyjątkową intuicyjność użytkowania i pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.

Too Good To Go, firma wpływu społecznego i aplikacja do zarządzania nadwyżkami żywności, zwyciężyła w konkursie App Store Awards 2023. Spośród 40 światowych finalistów w 10 kategoriach firma Apple przyznała aplikacji Too Good To Go nagrodę ‘Cultural Impact Award’ za wyjątkową intuicyjność użytkowania i pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.

Wspaniale jest obserwować, jak deweloperzy raz za razem tworzą fantastyczne aplikacje i gry, które zmieniają otaczający nas świat – stwierdził Tim Cook, dyrektor generalny Apple. – Tegoroczni zwycięzcy dowodzą tego, że potencjał deweloperów w urzeczywistnianiu swoich wizji jest nieograniczony. Budują aplikacje i gry odznaczające się niesamowitą pomysłowością, nadzwyczajną jakością i ukierunkowaniem na ważne cele – dodał.

Nagroda App Store Awarda 2023 udowadnia, że dzięki technologii firmy mogą mieć potężny wpływ społeczny na świat i społeczeństwo. Sukces Too Good To Go polega nie tylko na korzyściach finansowych, ale przede wszystkim na ratowaniu jedzenia przed zmarnowaniem, które ma ogromny wpływ na przeciwdziałanie zmianom klimatycznym – powiedziała Mette Lykke, CEO Too Good To Go.

Globalnie aplikacja Too Good To Go pomogła ocalić ponad 280 milionów posiłków przed wyrzuceniem. W 17 krajach, w których jest dostępna korzysta z niej 85 milionów zarejestrowanych użytkowników i 150 tys. aktywnych partnerów. Wspólnie uniknięto ponad 700 000 ton emisji CO2e. W Polsce aplikacja cieszy się już dużym zainteresowaniem. Korzysta z niej już ponad 3 miliony użytkowników i 5 500 miejsc takich jak piekarnie, kawiarnie, restauracje, sklepy, hotele czy supermarkety. Wśród partnerów Too Good To Go są m.in. Costa Coffee, Green Caffe Nero, Starbucks, A. Blikle, Carrefour czy Biedronka.

Jak działa aplikacja Too Good To Go?

Korzystanie z Too Good To Go jest proste i intuicyjne. Gdy sklepom, kawiarniom czy piekarniom zostaje za dużo jedzenia, chociażby ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe, sygnalizują to w aplikacji. Użytkownicy szukają Paczek Niespodzianek, kupują je za ułamek wartości i odbierają z danego miejsca. Jedzenie nie zostanie zmarnowane, firmy minimalizują straty, a użytkownicy cieszą się pysznym i pełnowartościowym posiłkiem za świetną cenę.

Wspólnie nasza społeczność pomaga ratować planetę. Kęs po kęsie, posiłek po posiłku. Każdy ma ogromne znaczenie – dodaje Anna Kurnatowska, country director Too Good To Go.

Dlaczego niemarnowanie jedzenia jest ważne?

Według projektu Drawdown, ograniczenie marnowania żywności to najważniejsze działanie, jakie powinniśmy podjąć, aby przeciwdziałać zmianom klimatycznym i ograniczyć wzrost średniej temperatury do 2˚C do 2100 roku. Na całym świecie każdego roku marnuje się 40% wyprodukowanej żywności, która odpowiada za 10% wszystkich emisji gazów cieplarnianych (WWF, 2021).