W ciągu siedmiu festiwalowych dni artyści, widzowie, zaproszeni goście mogli oglądać filmy, rozmawiać o kinie, być częścią filmowej społeczności. W tej edycji do tej społeczności, jako partner główny i sponsor, dołączyła także marka Hortex.
To był naprawdę intensywny tydzień: 7 dni festiwalu i 210 filmów w harmonogramie. Krótko mówiąc – było w czym wybierać. EnergaCAMERIMAGE dało możliwość obejrzenia zarówno premier i nowości, jak i klasyki światowego kina, a to wszystko w wyjątkowych przestrzeniach toruńskich kin.
Oprócz seansów filmowych uczestnicy festiwalu mogli spotkać się z twórcami i twórczyniami na spotkaniach, panelach dyskusyjnych czy seriach Q&A.
Marka Hortex zadbała o to, by uczestnicy i uczestniczki mogli delektować się nie tylko filmami, ale także skosztować szerokiej gamy orzeźwiających soków i smoothies. Specjalnie przygotowane strefy z lodówkami pełnymi produktów Hortex, zlokalizowane w kluczowych punktach festiwalu, stały się miejscem spotkań i wymiany myśli – zarówno dla profesjonalistów branży filmowej, jak i dla szerokiej publiczności.
Cate Blanchett z mocnym przesłaniem
Przewodnicząca jury tegorocznej edycji festiwalu – Cate Blanchett – w swoim wystąpieniu na gali zamknięcia festiwalu podkreśliła rolę kobiet w przemyśle filmowym. Jej słowa spotkały się z dużym aplauzem publiczności.
– Bardzo bym sobie życzyła, by te wszystkie dyskusje, jakie tu mieliśmy na temat inkluzywności, zainspirowały nas w naszej pracy w przemyśle filmowym, żebyśmy mogli wprowadzić te postulaty w życie. Chciałabym zaapelować, żebyśmy z tak samo otwartym sercem doceniali wspaniałą pracę kobiet, autorek zdjęć filmowych – powiedziała. – To apel także do producentów filmowych, by takie same ryzyko, jakie podejmują, zatrudniając mężczyzn, zastosowali wobec kobiet. Każdy z filmów, które widzieliśmy, wiązał się z ryzykiem – bez względu na to, czy autorami zdjęć są kobiety, czy mężczyźni. Więc mówienie o tym, że nie można ryzykować, zatrudniając kobiety do filmów, to głupota i szaleństwo – mówiła Blanchett.
Marka Hortex, partner główny i sponsor EnergaCAMERIMAGE, podpisuje się pod tymi słowami. Równouprawnienie, nie tylko w kwestiach zawodowych czy komunikacji marketingowej, ale także we współpracy z kulturą, jest jedną z wyznawanych wartości. Partnerstwo marki Hortex w festiwalach filmowych w 2024 roku to promocja sztuki i twórców, ale także narzędzie do budowania więzi i edukacji w skali globalnej.
Partner festiwalu, partner kultury
Marka Hortex sfinansowała jedną z nagród głównych festiwalu: Złotą Kijankę, którą otrzymał TIN BRENDEL ze Szkoły Filmowej w Łodzi za film „Orchid”.
– Festiwal w Toruniu to dla nas kolejna okazja do spotkania z kulturą. Jako firma z 80-letnią tradycją chcemy być blisko naszych klientów. Festiwale filmowe to dla nas możliwość dotarcia do nich. Zależy nam też na wsparciu młodych twórców kultury filmowej, którzy będą mieli ogromny wpływ na jej jakość w kolejnych latach. Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do społeczności miłośników kina na EnergaCAMERIMAGE – mówi Agata Bonikowska, prezes zarządu Polski Ogród, Grupa Hortex.