Unilever został wyróżniony tytułem Kreatywnego Marketera Roku 2024 podczas Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions

fot. unsplash.com/@giorgiotrovato

Ten honorowy tytuł Unilever otrzymał za zbiór nagradzanych prac w ramach Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności w Cannes Lions. Tym samym zyskał on reputację twórcy odważnych, kreatywnych i innowacyjnych kampanii marketingowych. To wynik konsekwentnej realizacji misji, doskonałego wyczucia rynku i odwagi w działaniu, które jury konkursu docenia od 14 lat.

Unilever konsekwentnie i nieprzerwanie przesuwa granice kreatywności w obszarze wielu marek z różnych rynków, we współpracy z licznymi partnerami agencyjnymi, co dowodzi wyraźnego zrozumienia i zaangażowania w moc kreatywności jako siły napędowej dla postępu i wzrostu. Gratuluję w pełni zasłużonego zwycięstwa – powiedział Simon Cook, dyrektor generalny Lions.

Dziękujemy Cannes Lions za uznanie dla naszych liderów marek i partnerów agencyjnych, którzy zawsze przesuwają granice kreatywności. Nasze zaangażowanie w tworzenie śmiałych, odważnych i bardziej kreatywnych kampanii marketingowych jest niezachwiane. Kreatywność, która zaczyna się od inspiracji, łączy się z biznesem i przemawia do ludzi, aby budować pożądane i niewątpliwie doskonałe marki. To ogromny zaszczyt móc przyjąć tę nagrodę w imieniu naszego wyjątkowego zespołu, który rozumiejąc siłę relacji międzyludzkich, służy ludziom i rozwija nasze marki – powiedział Esi Eggleston Bracey, chief growth and marketing officer Unilever.

Warto podkreślić, że Unilever w swojej historii zdobył ten tytuł po raz pierwszy w 2010 roku. Przez ten czas firma była nagradzana kolejnymi Lwami, a tylko w 2023 r. nagrody zostały przyznane Unileverowi za działania marek takich jak m.in. Dove, Hellmann’s, Magnum, Vaseline czy Dirt Is Good (Persil, Skip i OMO), Vaseline, Marmite i Pot Noodle.

Nie cel, a droga do sukcesu

W ubiegłym roku Grand Prix Media Lions została przyznana marce Dove za kampanię #TurnYourBack, prowadzoną przez agencję Ogilvy w Lodynie oraz DAVID w Madrycie. Według jury kampania była przykładem wykorzystania siły mediów w celu ochrony młodych ludzi przed presją sztucznych standardów oraz budowania pewności siebie. Warta 6 miliardów dolarów marka Dove, należąca do koncernu Unilever, od ponad 20 lat podejmuje działania marketingowe wspierające budowanie pozytywnej samooceny kobiet, dzieci i młodzieży. Na kanwie tego przesłania przez ostatnie lata marka zdobyła 16 Lwów – w tym prestiżowy Grand Prix Tytanowego Lwa Dana Widena oraz Złotego Lwa Efektywności Twórczej. Marka niezmiennie opowiada się za budowaniem bardziej różnorodnego, sprawiedliwego i sprzyjającego włączeniu społecznemu świata (Diversity, Equity & Inclusion).

Z kolei marka Hellmann’s została wyróżniona dwoma Srebrnymi Lwami w kategoriach PR i Brand Experience & Activation. Marka należąca do Unilever wyróżnia się dzięki platformie kreatywnej „Make Taste, Not Waste”, podkreślającej jej długoletnią misję pomagania ludziom w walce z marnowaniem żywności w kuchni. W nagrodzonej kampanii „Mayo McHack” marka nauczyła Brytyjczyków, jak „zhakować” brakującą pozycję majonezu w menu słynnej sieci restauracji.

Z pomysłem i misją

Liczne nagrody przyznane Unilever za prowadzone kampanie marketingowe są efektem głębokiego poczucia misji i świadczą o zaangażowaniu firmy we wspieranie kreatywności zespołów. Zgodnie z wyznawaną filozofią marketingową „Get on the Frontline” oraz programem „Creative Excellence”, celem firmy jest podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie efektywności i ambicji twórczej oraz pielęgnowanie talentów. Nad przestrzeganiem tych zasad czuwa Rada Kreatywna Unilever, która zrzesza dyrektorów marketingu i liderów agencji kreatywnych marek.

Połączenie obu czynników – poczucia misji i kreatywności owocuje wartościowymi kampaniami marketingowymi, których celem jest nie tylko sukces biznesowy, ale także zabieranie głosu w kluczowych dla społeczności obszarach – w tym tolerancji, akceptacji, przeciwdziałaniu marnowania żywności.