„Pokochaj siebie na co dzień” to najnowszy film reklamowy Rossmanna z Mają Ostaszewską. Na samym YouTubie obejrzano go ponad 8,3 mln razy. Jednak jakie naprawdę emocje wzbudza spot wśród konsumentów? Stratosfera i System1 sprawdzili ładunek emocjonalny nowej kampanii Rossmanna.
Agencja strategiczna Stratosfera we współpracy z platformą mierzenia efektywności System1 sprawdza nacechowanie emocjonalne, jakie niosą za sobą polskie reklamy. Analiza jest możliwa dzięki platformie do testowania reklam od System1.
Pierwszym spotem wziętym na warsztat jest najnowsza reklama wizerunkowa Rossmanna z Mają Ostaszewską. Wybór padł na ten spot, ponieważ niewątpliwie wyróżnia się na tle komunikacji cenowej proponowanej obecnie przez inne sieci handlowe. Wynik uzyskany w badaniu System1 Test Your Ad to aż 4,4 gwiazdki na 5,9 możliwych.
– Spot wybija się na tle cenowo-produktowych komunikatów, które dominują w kategorii. Wynik testu zapowiada, że reklama Rossmanna osiągnie istotny wpływ na sprzedaż, zarówno w dłuższej, jak i krótkiej perspektywie. Rezultat ten osiągnie dzięki pozytywnym odczuciom, jakie wywołuje spot. Oglądanie tej reklamy jest po prostu przyjemnym doznaniem: obserwując tańczącą bohaterkę, konsumenci odczuwają zadowolenie. Bardzo podoba im się przesłanie dotyczące samoakceptacji przekazane w delikatny, spokojny i zmysłowy sposób – mówi Mariola Chrzonszcz, senior strategy advisor w Stratosferze.
Co ważne – choć spot wcale nie jest produktowy, to najważniejsze skojarzenia krążą wokół relaksu i pielęgnacji: przekaz dbania o siebie i miłości do siebie działa na korzyść benefitów emocjonalnych wysoce pożądanych przez Rossmanna.
– Oprócz dobrej kreacji, kluczowa była strategia, która stoi za tym przesłaniem. Potrzeba relaksu, samoakceptacji rośnie w bardzo szybkim tempie. I widzimy to, pracując dla klientów, również w innych kategoriach – podkreśla Filip Beźnicki, managing partner w Stratosferze.
System1 i Stratosfera zawiązują współpracę
Stratosfera i System1 podejmują współpracę, której celem będzie promowanie dobrych praktyk w budowaniu efektywnej komunikacji dla marek na polskim rynku. W jej ramach Stratosfera chce regularnie publikować raporty z omówieniem i wynikami badań wybranych formatów reklamowych (spotów TV, reklam OOH, reklam digital).
Agencja chce w ten sposób wyjaśniać i pokazać, jakie szersze zjawiska i kody kulturowe przyczyniły się do osiągnięcia, przez daną reklamę, konkretnego rezultatu. A także udowodnić, że warto stawiać na prawdziwe zrozumienie kategorii, konsumenta i inwestować w emocje w marketingu.
– System1 to jedna z tych firm, która globalnie kształtuje to, jak myślimy o efektywnej komunikacji i marketingu. Ich metodologie, używając nowatorskich technologii, udowadniają, że to, co my jako Stratosfera, przygotowujemy dla klientów już od ponad 25 lat, ma głęboki sens; czyli że emocjonalna komunikacja, zbudowana na dobrze skonstruowanym pozycjonowaniu marki, osadzonym w aktualnych, rosnących kodach, jest po prostu dużo efektywniejsza od sztampowych spotów, które stanowią większość tego, co widzimy w reklamowym breaku – mówi Filip Beźnicki.