Škoda edukuje w Robloxie o bezpieczeństwie na drodze

Škoda przesuwa granice interaktywnej edukacji do wirtualnej rzeczywistości, prezentując swoją najnowszą grę w Robloxie. Gra ma na celu edukację nastolatków w zakresie bezpieczeństwa drogowego przez zabawę.

Roblox zdobywa ogromną popularność w Polsce, przyciągając każdego miesiąca kilka milionów pasjonatów wirtualnej zabawy. Škoda wykorzystała jedną z najpopularniejszych metaversowych platform gamingowych, aby jak najszerzej dotrzeć do młodych graczy z działaniami edukacyjnymi na temat bezpieczeństwa na drogach.

Na platformie Roblox w przestrzeni Škody o nazwie „Rowerowa Planeta Škody” nowego gracza wita wiadomość, z której dowiaduje się, co to za świat i jakie panują w nim zasady. Na pierwszym etapie udaje się on do Salonu Škody, gdzie zdobywa niezbędny ekwipunek, taki jak kask czy też odblaski rowerowe. Już na starcie uczestnik otrzymuje niezbędne edukacyjne informacje m.in. o zaletach posiadania i codziennego używania kasku, który wpływa na bezpieczeństwo na drodze.

Gra opiera się na schemacie gry multiplayer z elementami role-play, czyli odgrywania ról. „Rowerowa Planeta Škody” dzieli się na: „Miasto” i „Park Rozrywki”. Przestrzeń miejska to strefa bezpieczeństwa i nauki. Gracz rozpoczyna swoją przygodę od wykonania jedenastu misji edukacyjnych, podczas których dowie się, jak ważne jest zwracanie uwagi na stan techniczny roweru i pozna podstawowe zasady poruszania się w ruchu drogowym np. odpowiednia sygnalizacja zamiaru skrętu, stosowanie się do sygnalizacji świetlnej, czy ustępowanie pierwszeństwa pieszym.

Po ukończeniu serii misji edukacyjnych gracz zdobywa wirtualną kartę rowerową, dzięki której odblokowuje dostęp do „Parku Rozrywki” oraz misji kurierskich w przestrzeni miejskiej. W nowej strefie dostępne są także wyścigi, próby czasowe, czy możliwość bezpiecznej jazdy w trybie freestyle. Twórcy gry przygotowali również trzy specjalne tory w motywach dżungli, lunaparku oraz kosmosu.

Temat rowerów, jak i bezpieczeństwa na drodze, jest częścią tożsamości naszej marki, dlatego też wprowadziliśmy ważne dla nas wartości do świata gry Roblox. „Rowerowa Planeta Škody”, to przede wszystkim promowanie kultury rowerowej oraz prawidłowych nawyków, które powinny być pielęgnowane od najmłodszych lat. W grze Roblox uczestnicy dostaną szansę utrwalić wiedzę oraz poznać nowe przepisy poprzez zabawę – mówi Natalia Tomaśko, specjalista ds. komunikacji marki Škoda.


Wirtualna waluta i realne nagrody

Wykonując misje oraz biorąc udział w wyścigach i próbach czasowych gracze nagradzani są wirtualną walutą „Rowerowej Planety Škody” – „Kaską”. Zgromadzona waluta pozwala na zakup kosmetycznych elementów takich jak ubrania dla awatarów oraz akcesoria do rowerów. Dla najbardziej aktywnych graczy marka przygotowała 200 kodów, dzięki którym po wypełnieniu formularza na stronie użytkownik może odebrać prawdziwy kask. W celu zdobycia kodu wystarczy zgromadzić 1500 „kaski” i wymienić ją u NPC (non-playable character) czekającego na graczy w wirtualnym salonie Škody.

Koncept aktywacji dla konsumentów łączącej edukację z rozrywką stworzyło Dentsu Creative. Autorem gry jest Game Changer, agencja wielokrotnie nagradzana za działania w metaversie w tym m.in. za Miasto ING, która na swoim koncie ma takie statuetki za projekty gamingowe jak Effie, KTR, Mixx Awards itp.