Salestube jako pierwsza firma w Europie otrzymała certyfikację DOOHx.io

Należąca do Group One spółka Salestube otrzymała sponsorowaną przez globalną firmę Broadsign certyfikację DOOHx.io, stając się tym samym pierwszą organizacją w Europie, która może pochwalić się tym wyróżnieniem. Zdobyty certyfikat jest potwierdzeniem najwyższych kompetencji zespołu Salestube w zakresie planowania, zakupu, optymalizacji i pomiaru kampanii programmatic DOOH.

DOOHx.io to platforma szkoleń online wspierana przez kanadyjską firmę Broadsign, globalnego dostawcę technologii DOOH. Jest to pierwszą tego typu inicjatywa w branży, która dedykowana jest dla profesjonalistów zajmujących się na co dzień reklamami z zakresu digital i programmatic, a także dla nabywców mediów oraz wydawców w zakresie DOOH i pDOOH.

Zespół Salestube wykazał się niezrównanym zapałem i determinacją, aby podnieść poziom swojej oferty pDOOH, ustanawiając tym samym precedens w tej dziedzinie w Europie. Dla doohx i naszych sponsorów w Broadsign, ten certyfikat stanowi kamień milowy w dalszym zaangażowaniu w dążeniu do doskonałości, edukacji i rozwoju standardów branżowych – powiedziała Brooke Ermogenis, założycielka i szefowa działu Insight w doohx.

Z wielkim zadowoleniem chcemy zaoferować te certyfikaty organizacjom na całym świecie, co stanowi znaczący krok w kierunku poprawy edukacji programistycznej i dalszego wdrażania pDOOH w branży OOH – powiedział Liseanne Gillham, wiceprezes ds. marketingu w Broadsign.

Certyfikacja przyznawana przez DOOHx jest aktualnie najważniejszym międzynarodowy certyfikatem branżowym poświadczającym wiedzę w zakresie programmatic DOOH. Aby go uzyskać, cały 17-osobowy zespół Programmatic Buying Salestube prowadzony przez Michała Kukułę ukończył cykl dedykowanych szkoleń wraz z egzaminem końcowym. Uzyskując certyfikację pDOOH 101, pDOOH Advanced oraz PDOOH for Buyers Salestube stał się tym samym pierwszą organizacją w Europie, która otrzymała to wyróżnienie i potwierdzenie najwyższych kompetencji.

Dziś nośniki cyfrowe to 64% wszystkich powierzchni outdoorowych na świecie. Z kolei w modelu programatycznym kupowanych jest zaledwie 15% wszystkich kampanii DOOH globalnie. pDOOH ma jednak ogromny potencjał dlatego już dziś w tym modelu kupujemy media dla wielu naszych Klientów. To skuteczny i efektywny rodzaj reklamy, ale jednocześnie stosunkowo nowy stąd mało agencji na świecie ma w tym obszarze know-how. Na potwierdzenie naszych kompetencji pracował przez ostatnie miesiące cały zespół programmatic buying, który po ukończeniu serii kursów i egzaminów uzyskał najważniejszy w tym obszarze mediów certyfikat. Tym samym jesteśmy jedyną firmą w tej części świata, która zdobyła certyfikację DOOHx.io – powiedział Michał Kukuła, head of programmatic buying w Salestube.

pDOOH to innowacyjna forma reklamy outdoorowej wykorzystująca technologię programmatic w celu zakupu i emisji treści na nośnikach DOOH. Ta forma reklamy i jej przekaz może być w szybki i dokładny sposób dostosowany do preferencji grup docelowych, co w znacznym stopniu zwiększa efektywność komunikacji reklamowej. W 2022 roku globalna wielkość rynku pDOOH została wyceniona na 902,45 mln USD. Prognozy wskazują, że w 2028 roku rynek ten osiągnie wycenę na poziomie 6523,91 mln USD1, co w znacznym stopniu odzwierciedla rosnący trend i zapotrzebowanie na ten rodzaj komunikacji na świecie.

Salestube certyfikację DOOHx.io otrzymał w lutym 2024 roku. Należąca do Group One spółką jest ponadto jednym z 5 największych europejskich resellerów technologii Google Marketing Platform, posiadającym w swoim zespole największą liczbą trenerów Display & Video 360 w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.