Rok 2023 był rokiem dynamicznych zmian i nieoczekiwanych wyzwań na rynku. Jak w tym odnalazła się marka Benefit Systems? Które trendy były dla niej najważniejsze i na jakie kanały stawiała w swojej komunikacji? 2023 r. dla Benefit Systems podsumowuje Dorota Szostek-Rejowska, dyrektor marketingu w Benefit Systems.
Największe osiągnięcie dla Benefit Systems w 2023 r.
Rok 2023 rozpoczęliśmy kampanią „Dzień dobry na MultiLife” promującą nasz nowy produkt, który wspiera dobrostan we wszystkich obszarach życia. Tym samym rozpoczęliśmy działania informacyjne i edukacyjne skierowane do naszych użytkowników i klientów.
Ważnym wydarzeniem było uruchomienie edukacyjnej platformy z kursami wideo, którą promowała kampania „Zaprojektuj Formę” z MultiSport. Dla użytkowników kart MultiSport uruchomiliśmy kultową już zabawę wakacyjną. Letnia Gra to coroczna grywalizacja z wartościowymi nagrodami. Wraz z nią zawsze organizujemy MultiUczynek, w ramach którego, w imieniu graczy, przekazujemy 100 000 złotych na cele charytatywne.
Największym projektem ubiegłego roku był rebranding Benefit Systems oraz konferencja Wellbeing Summit. Rebranding Benefit Systems to dużo więcej niż lifting logo. To przede wszystkim zaprezentowanie wizji i misji naszej firmy, która od lat działa w duchu kompleksowej troski o wellbeing w miejscu pracy i poza nim. To przełożenie wartości, które są nam bliskie, w które wierzymy, i którymi się kierujemy, na obszar komunikacji marketingowej ekosystemu naszych marek.
Wraz z rebrandingiem powstała długofalowa strategia, definiująca miejsce poszczególnych produktów w ekosystemie wellbeingu. Tożsamość marki wyraża się w podwójnym archetypie Mędrca i Innowatora. Grupa Benefit Systems od ponad 20 lat bada potrzeby firm i pracowników, by dostarczać skuteczne rozwiązania dopasowane do potrzeb. Innowacyjność, solidność i wiarygodność stanowią wyróżniki marki. Benefit Systems to ekspert w dziedzinie wellbeingu. I właśnie wokół tego tworzona jest komunikacja.
Drugim, widocznym na pierwszy rzut oka elementem rebrandingu, jest wdrożenie nowego serwisu korporacyjnego Grupy Benefit Systems. Zmiana wynika nie tylko z nowej identyfikacji wizualnej. Należało także wyraźnie oddzielić komunikację B2C od komunikacji B2B. Nowa korporacyjna strona www przeznaczona jest właśnie dla klientów biznesowych. Prezentuje kluczowe informacje o Grupie i trzech najważniejszych produktach: MultiSport, MultiLife i MyBenefit.
Premiera nowego logo Benefit Systems i spotu kampanii skierowanej do obszaru B2B „Zapewnij firmie wellbeing na okrągło” odbyła się 10 października 2023 roku podczas konferencji Wellbeing Summit w warszawskiej Fabryce Norblina. Było to unikatowe w skali kraju wydarzenie skierowane do pracowników działów HR, kadry managerskiej i właścicieli firm. Tematyka konferencji dotyczyła wellbeingu z perspektywy indywidualnego pracownika i pracodawcy w każdym jego aspekcie: żywieniowym, zdrowia fizycznego i psychicznego, bezpieczeństwa finansowego i potrzeb społecznych.
Gościem specjalnym była Maja Włoszczowska – dwukrotna medalistka igrzysk olimpijskich w konkurencji kolarstwa górskiego. Wystąpili eksperci: Paweł Habrat, dr Ewa Hartman, Natalia Hatalska, Paweł Kornosz, Mateusz Majchrzak, Joanna Malinowska-Parzydło, Jakub Mauricz, Bartek Pucek i Piotr Szostak. Mówili m.in. o AI dla HR, neurobiologii, dietetyce, psychologii, neurohackingu. Zainteresowanie wydarzeniem przerosło nasze oczekiwania. Kilkuset uczestników na miejscu oraz kilka tysięcy online pokazało, że temat wellbeingu wzbudza wśród pracodawców coraz większe zainteresowanie.
Największe wyzwanie dla Benefit Systems w 2023 r.
Sytuacje kryzysowe, takie jak pandemia COVID-19, wymusiły nowe podejście do potrzeb pracodawców i pracowników. Firmy zaczęły zwracać większą uwagę na kwestie kondycji psychicznej i szeroko pojętego work-life balance, a pracownicy zaczęli wymagać benefitów umożliwiających im dbanie o swój dobrostan. Świadomi pracodawcy stawiają na takie produkty i usługi, które dają elastyczny wybór i są dopasowane do indywidualnych potrzeb i aspiracji.
Stworzenie przyjaznego i wspierającego środowiska pracy stało się jednym z głównych wyzwań dla firm i zespołów HR. Niezbędnymi narzędziami są inwestycje w nowoczesne rozwiązania wspierające wellbeing i przemyślana strategia doboru benefitów. W ramach działań marketingowych MultiSport, MultiLife, MyBenefit i Benefit Systems stawiamy na bycie blisko naszych użytkowników i klientów. Edukujemy, jak ważny jest dobrostan w naszym życiu i towarzyszymy naszym użytkownikom i klientom w drodze do jego osiągnięcia i wzmacniania.
Ważne, by rozumieć, że na poczucie dobrostanu wpływa wiele czynników, które razem tworzą całość. To zarówno dbanie o aktywność fizyczną, jak i zdrowie ogólne i psychiczne, odżywianie, finanse i rozwój. Dobrostan nie polega na maksymalizacji swojej efektywności w pracy i życiu prywatnym za wszelką cenę, lecz na rozsądnym wydatkowaniu energii we wszystkich obszarach życia i dbaniu o nie. To również umiejętność zatrzymania się i odpoczynku, bo na poczucie dobrostanu wpływa także bycie dobrym dla siebie.
Kanały, które były najbardziej efektywne w Waszej komunikacji 2023 roku
W naszych działaniach skupiamy się na kanałach digital. Bardzo dobrze sprawdza się komunikacja w social mediach, programmaticu i klasyczne mailingi. Niezwykle skuteczny jest zwłaszcza ten ostatni kanał. Mamy dużo wyższe OR i CTR niż standard rynkowy. W codziennej pracy testujemy różne rozwiązania i wybieramy spośród nich te, które są najbardziej efektywne.
Kanały, na które planujecie położyć nacisk w 2024 roku
Lubimy testować nowe rozwiązania i poszukujemy kanałów, które pasują do danej grupy odbiorców i rodzaju narracji. W pierwszym kwartale będziemy uruchamiać wideocasty „Wellbeing Summit”, które są przedłużeniem wykładów z naszej konferencji. Jarosław Kuźniar w rozmowie z ekspertami zadawał liczne pytania, które pojawiły się podczas wystąpień naszych prelegentów. Zaplanowaliśmy także kilka projektów, które chcemy zrealizować z mediami lifestyle’owymi oraz na nowych dla nas outdoorowych nośnikach. Będziemy również uczestniczyć w wielu konferencjach i eventach branżowych, a co najważniejsze zorganizujemy drugą edycję Wellbeing Summit.
Trendy, które uważacie za najbardziej obiecujące z perspektywy Benefit Systems na 2024 r.
W świecie, w którym sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej popularna i prócz wielu wspaniałych możliwości niestety może być też wykorzystana do manipulacji, coraz istotniejsza jest wiarygodność komunikatów. Od lat stawiamy na ekspercką wiedzę, opartą o rzetelne badania rynkowe. Realizujemy także własne badania we współpracy z firmami badawczymi, takie jak np. MultiSport Index, czyli coroczne badanie poświęcone m.in. aktywności i kondycji fizycznej Polaków. Ważne jest dla nas również zwiększenie świadomości, jak ważny jest dobrostan w naszym życiu, co ma na niego wpływ i jak możemy go osiągnąć. To tematyka szczególnie nam bliska i dlatego dzielimy i będziemy dzielić się wiedzą w tym obszarze.
Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce
Dla nas, naszego zespołu marketingu, najważniejszy jest człowiek, jego potrzeby, styl życia. Każdy z nas pełni różne role w życiu, ale nie sprowadzamy się tylko do nich. Dostrzeganie po drugiej stronie człowieka i kierowanie się szacunkiem do niego sprawia, że w naszych działaniach skupiamy się na wspieraniu naszych użytkowników i klientów oraz edukacji w obszarze dobrostanu. Cieszy mnie, że na rynku podejmowanych jest wiele działań, które są nie tylko kreatywne i sprzedażowe, ale także inkluzywne, wspierające różne grupy społeczne, budujące dobro, a to wszystko w branży, która postrzegana jest stereotypowo, jako sprzedawca określonych produktów. Głęboko wierzę, że wiele projektów, działań, kampanii edukacyjnych, czy charytatywnych naprawdę zmienia świat na lepsze.