Premiera e-booka o AI w branży food

Dla wielu osób związanych z rynkiem FMCG i HoReCa sztuczna inteligencja ciągle brzmi obco, wywołuje szereg pytań, a nawet wzbudza niepokój. Dostrzegając potrzebę przybliżenia tych zagadnień polskiej branży, twórcy projektu Food and Design, we współpracy z cenionymi ekspertami, stworzyli e-booka pt. „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”.

W ostatnim czasie obserwujemy, w jak dużym stopniu sztuczna inteligencja (AI) wpływa na prowadzenie biznesu i życie konsumentów. Intensywny rozwój i nowe technologie nie pozostają również bez znaczenia dla branży spożywczej i gastronomicznej, które w coraz większym stopniu bodźcowane są nowoczesnymi rozwiązaniami. Co warto wiedzieć o sztucznej inteligencji, jak będzie ona wpływała na branżę i wreszcie – jak wykorzystywać nowoczesne rozwiązania, by usprawnić sobie realizację zadań i nie stracić miejsca pracy? Tego dowiedzieć się można z najnowszego e-booka stworzonego pod skrzydłami projektu Food and Design.

E-book, który dał głos wybitnym ekspertom

Do stworzenia e-booka twórcy projektu Food and Design zaangażowali wybitnych przedstawicieli z polskiej branży i środowisk akademickich, którzy podzielili się swoim doświadczeniem oraz wiedzą z zakresu wprowadzania nowoczesnych, inteligentnych rozwiązań do swoich firm.

Ze sztuczną inteligencją jest trochę jak z kaloriami. Wszyscy wiemy, że są, ale gdybyśmy mieli wyjaśnić czym dokładnie – wielu z nas nie znałoby odpowiedzi. Postanowiliśmy to zmienić. Zebraliśmy wypowiedzi topowych ekspertów z Polski i ich odpowiedzi na podstawowe pytanie: Czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja? Jak rozwój nowych technologii wpływa nie tylko na branżę food, ale także na konsumentów? W końcu w centrum zawsze jest człowiek. Ubraliśmy w e-booka rzeczowe analizy i ciekawe case study ekspertów, które (mamy nadzieję) staną się prawdziwą inspiracją dla tych, którym temat AI ciągle brzmi obco – komentuje Magda Malutko, pomysłodawczyni projektu Food and Design.

Liczne pytania o stan polskiego biznesu food w kontekście intensywnego rozwoju technologicznego oraz o przyszłość naszej branży, stawiali sobie także sami autorzy e-booka „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa”. – Sztuczna inteligencja jest nie tylko technologią przyszłości, ale i wyzwaniem, które wymaga głębokiej refleksji, odpowiedzialnego podejścia i adaptacji na wielu poziomach – od indywidualnego, przez zawodowy, aż po globalny. Jesteśmy świadkami rewolucji, która może zmienić świat na lepsze, ale też stawia przed nami pytania, na które musimy znaleźć odpowiedzi – komentuje w premierowej publikacji Paweł Sala, CPO & co-founder Diet Planner Ai.

W publikacji „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” głos zabrali eksperci branżowi i naukowi, wśród nich m.in.: Tomasz Głowacki (Grupa Żabka), Piotr Lubiewa-Wieleżyński (Carrefour Polska) czy przedstawiciele środowiska akademickiego i ośrodków badawczych – dr inż. Iwona Wojtasik-Kalinowska i dr inż. Monika Marcinkowska-Lesiak (SGGW), a także Grzegorz Mech (GfK Polonia).

Merytoryczne, ciekawe i przystępne kompendium wiedzy o AI

Tak e-booka postrzegają jego twórcy. Jakie tematy zostały poruszone w publikacji?

  • Produkcja żywności
  • E-commerce
  • Handel detaliczny
  • Aplikacje mobilne
  • Robotyzacja
  • Rynek gastronomii

E-book „Nowe technologie i AI w branży spożywczej i HoReCa” dostępny jest do pobrania za darmo na stronie internetowej projektu Food and Design – foodanddesign.pl/e-booki.