Ogłoszono zwycięzców Campaign Ad Net Zero Awards – konkursu organizowanego przez inicjatywę Ad Net Zero we współpracy z międzynarodowym magazynem Campaign. Projekt „Means to an End – Our Low Carbon Hustle” autorstwa Papaya Films zwyciężył w kategorii EMEA: Best Campaign for a Sustainable Behaviour Change.
Nagrodzona praca Papaya Films to case study poświęcone zmniejszaniu emisyjności w branży reklamowej. Przedstawia korzyści wynikające ze zmiany nawyków transportowych i podkreśla znaczenie poszukiwania alternatyw dla największych źródeł emisji. „Means to an End – Our Low Carbon Hustle” otrzymał już wcześniej główną nagrodę na Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 celów” pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Projekt był także omawiany na włoskim festiwalu Conero Film+ADV oraz podczas SXD Sustainability Leadership Conference w Monachium organizowanym przez Footprint Intelligence.
W tegorocznej edycji Campaign Ad Net Zero Awards zgłoszono 146 projektów z całego świata, z których 61 uzyskało nominacje w różnych kategoriach i regionach.
Ad Net Zero to globalna inicjatywa, w ramach której działają takie firmy i organizacje jak m.in. IAA, Advertising Association, Omnicom Group, Dentsu, Google czy Meta. Misją organizacji jest promowanie zrównoważonych działań w branży reklamowej na całym świecie. Nawiązana w ramach Ad Net Zero Awards współpraca z magazynem branżowym Campaign ma na celu wspólne działanie na rzecz promowania inicjatyw zmierzających do osiągnięcia neutralności klimatycznej i rzetelnego obliczania śladu węglowego wytworzonego przez branżę reklamową.
W zorganizowanym konkursie wyłonione zostały podmioty, których działania szczególnie przyczyniły się do pozytywnej zmiany.