InPost International – 7 nowych europejskich kierunków dla e-commerce na platformie Apaczka by Alsendo

fot. unsplash.com/@lycs

Prognozy przewidują, że w ciągu najbliższych 3 lat aż 80proc. polskich e-sklepów będzie sprzedawać online za granicą*. W odpowiedzi na dynamiczny rozwój polskiego e-commerce, InPost wprowadza nową usługę InPost International. Sprzedawcy oraz konsumenci mogą liczyć na wygodny proces logistyczny związany z nadawaniem i odbieraniem przesyłek, w tym m.in. szybkie terminy dostaw czy konkurencyjne ceny. Obecnie oferta obejmuje 7 kierunków – Belgię, Francję, Hiszpanię, Holandię, Luksemburg, Portugalię oraz Włochy i dostępna jest dla firm na platformie Apaczka.

W najnowszym raporcie e-Izby „Cross-border e-Commerce. Marka bez granic” przeprowadzono badania wśród przedsiębiorców, z których wynika, że 60 proc. z nich już prowadzi sprzedaż transgraniczną. Dodatkowe 20 proc. planuje rozpocząć działalność w zakresie cross-border e-commerce (CBEC) w ciągu najbliższych trzech lat**. Z badania przeprowadzonego przez Alsendo wśród firm wysyłających przesyłki za granicę, wynika, że największą popularnością, jeśli chodzi o kierunki zagraniczne, cieszą się Niemcy (60 proc.) i Czechy (47 proc.), rośnie także zainteresowanie Słowacją, Holandią czy Włochami.

InPost i Alsendo ułatwiają ekspansję międzynarodową

Odpowiadając na potrzeby polskich eksporterów i potencjał rynku, Alsendo we współpracy z InPost wprowadza usługę InPost International. Obejmuje ona siedem krajów europejskich, z planami dalszego rozwoju. InPost International ułatwia przedsiębiorcom dostęp do międzynarodowych rynków, eliminując wiele dotychczasowych barier logistycznych. Przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwijaniu oferty oraz pozyskiwaniu klientów, mając pewność, że ich produkty dotrą bezpiecznie i terminowo do odbiorców w aż 7 krajach UE. Dodatkowym atutem jest rozpoznawalność Paczkomatów wśród Polaków za granicą, co buduje zaufanie do zakupów u polskich sprzedawców.

Wprowadzenie usługi InPost International na naszej platformie to krok na przód. Klienci biznesowi korzystający z Alsendo zyskają dostęp do usług kolejnego przewoźnika, co pozwoli im szybko oraz efektywnie dotrzeć do odbiorców. Dostęp do sieci ponad 73 tysięcy automatów Paczkomat® i PaczkoPunktów na terenie Europy, znacząco zwiększy także wygodę odbioru paczek przez zagranicznych konsumentów – podkreśla Adam Zając, cross border director w Alsendo.

InPost International to usługa dostępna dla firm każdej wielkości – aby z niej skorzystać wystarczy zalogować się na platformę Apaczka, wybrać odpowiednią usługę oraz wprowadzić dane przesyłki. InPost oferuje dwie opcje nadania: „Drzwi – Paczkomat” oraz „Paczkomat – Paczkomat”. Czas dostawy wynosi od 3 do 5 dni roboczych, w zależności od kraju docelowego. Maksymalna waga paczki to nawet 25 kg. Przesyłkę można ubezpieczyć do kwoty 5000 euro, co zapewnia pełną elastyczność i bezpieczeństwo.

Usługa jest też dostępna dla klientów indywidualnych za pośrednictwem serwisu sendit.pl.

Więcej informacji na temat nowej usługi można znaleźć na stronie: https://www.apaczka.pl/inpost-international/.

*eizba.pl/wp-content/uploads/2024/02/Raport-e-Izby-Cross-border_e-Commerce_Marka_bez_granic_2024_skrot.pdf
**eizba.pl/wp-content/uploads/2024/02/Raport-e-Izby-Cross-border_e-Commerce_Marka_bez_granic_2024_skrot.pdf