Fonia, operator aplikacji rabatowej i dostawca usług telekomunikacyjnych, kupuje część firmy Selectivv, specjalizującej się w analizie danych i realizacji kampanii reklamowych online. Połączenie kompetencji dwóch podmiotów pozwoli Fonii oferować pełne spektrum działań reklamowych precyzyjnie skierowanych do osób zainteresowanych zakupem danego produktu czy usługi.
Dokładnie w rok od rozpoczęcia działalności w Polsce, Fonia rozpoczyna proces zakupu części biznesu Selectivv, agencji marketingu cyfrowego, mającej na swoim koncie ponad 4 tys. zrealizowanych kampanii reklamowych w 20 krajach.
Firma Selectivv na polskim rynku jest znana przede wszystkim z realizacji badań rynkowych na użytkownikach urządzeń mobilnych i precyzyjnych, targetowanych działań reklamowych realizowanych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i analizy zbiorów danych do celów reklamowych (Big Data). I to właśnie ta druga część biznesu ma trafić do właścicieli Fonii. Marka Selectivv na rynku pozostanie i w dalszym ciągu będzie realizować projekty badawcze.
– Rynek się zmienia. Niepewność gospodarcza, inflacja sprawiają, że klienci szukają zakupowych okazji a marki nowych, tanich i skutecznych sposobów na dotarcie do nich z ofertą. My potrafimy to robić, stworzyliśmy mechanizm łączący marki z kupującymi bez pośredników, a dzięki kompetencjom i technologii Selectivv będziemy to mogli zrobić lepiej i w znacznie szerszym zakresie niż do tej pory – tłumaczy powody transakcji Tomasz Mazek z Fonii.
Na przestrzeni ostatniego roku Fonia zbudowała ogromną bazę użytkowników zainteresowanych zakupami, którzy skorzystali z oferty rabatowej w ponad 600 sklepach. To kilkaset tysięcy adresów mailowych, numerów telefonów, ale i 1st party cookies.
– Przejęcie biznesu marketingowego Selectivv pozwoli nam te dane wzbogacić o informacje pochodzące z ponad 350 tys. aplikacji i 17 mln stron mobilnych. Dzięki temu będziemy mogli bardzo precyzyjnie docierać do ponad 20 mln kupujących i realizować szerokie spektrum usług reklamowych wpisujących się w oczekiwania zarówno konsumentów, jak i marek jednocześnie. Jestem przekonany, że nikt wcześniej nie był w stanie łączyć kupujących i marek tak skutecznie i tak kompleksowo, jak my – przekonuje Tomasz Mazek z Fonii.
Od reklam, przez SMS i media społecznościowe
Wykorzystując własną bazę danych użytkowników i dane oraz technologię Selectivv, Fonia będzie oferować domom mediowym i firmom kompleksowe kampanie online skierowane do osób zainteresowanych zakupami z wykorzystaniem reklam display, SMS, mail po media społecznościowe.
– My doskonale wiemy, że ktoś chce kupić buty, telewizor czy wyjechać na wakacje i możemy pomóc marce do takiego konsumenta dotrzeć z ofertą rabatową w czasie podejmowania decyzji zakupowej. Marka trafiając prosto do klienta, może istotnie zwiększyć sprzedaż i ograniczyć koszty marketingu. Dla jednej z sieci z elektroniką wygenerowaliśmy w ten sposób dodatkową sprzedaż miesięczną na poziomie 1,6 mln zł, a teraz będziemy mogli te działania prowadzić jeszcze skuteczniej – zaznacza Tomasz Mazek.
Rozpoczęty właśnie zakup części Selectivv to kolejny krok w rozwoju Fonii. Firma rozpoczęła działalność niemal dokładnie rok temu – we wrześniu 2022 r. W pierwszym etapie jej klienci mogli korzystać z usług telefonii komórkowej i internetu mobilnego w zamian za emisję reklam na smartfonie, a także korzystać z ekskluzywnych kuponów rabatowych oraz usług cashback w najpopularniejszych sklepach internetowych.
Fonia.digital wzmacnia kompetencje
Kolejnym krokiem było otwarcie Fonia.digital, działu agencyjnego odpowiedzialnego za realizację działań marketingowych dla klientów przy wykorzystaniu reklam w aplikacjach mobilnych operatora, komunikatów push, mailingu, sms-ów oraz mediów społecznościowych. I to właśnie tę część istotnie wzmocni zakup części Selectivv. – Przejęcie da nam możliwości realizowania bardzo precyzyjnych i zintegrowanych kampanii online dla wszystkich, którzy chcą sprzedawać więcej – mówi Tomasz Mazek z Fonii.
Nie oznacza to bynajmniej, że Selectivv zniknie z rynku. Po dokonaniu transakcji firma będzie zajmować się badaniami, z których jest znana. – Klientom, którzy korzystali z usług naszego cyfrowego marketingu, chcemy przekazać, że z ich perspektywy nic się nie zmieni. Zespół, z którym dotychczas pracowali, pozostanie ten sam, a projekty wciąż będą realizowane tylko pod innym szyldem – tłumaczy Piotr Bronarski, dyrektor sprzedaży Selectivv. – Mówiąc prosto: Selectivv skupi się na badaniach rynkowych, a Fonia.digital będzie oferować cyfrowy marketing na znacznie szerszą skalę – dodaje.
Zakup części Selectivv nie wpłynie na ofertę Fonii dla odbiorców indywidualnych. Firma zaczynała jako operator telekomunikacyjny oferujący kupony rabatowe. Kolejnym etapem w strategii rozwoju Fonii jest stanie się operatorem aplikacji kuponowo-cashbackowej z opcją zamówienia karty SIM. Fonia współpracuje z ponad 600 sklepami i oferuje kupony rabatowe oraz cashback do 30%, a do swojej oferty dodaje coraz więcej korzyści dla swoich subskrybentów.