Snap Inc i Aleph – wyłączny partner reklamowy platformy Snapchat w Polsce – wprowadzają na naszym rynku ważną nowość dla reklamodawców: Filtry AR.
Po ponad rocznej przerwie Snap Inc ogłosił powrót Filtrów Sponsorowanych na Snapchacie, tym razem w zupełnie nowej odsłonie – filtrów augmented reality. Nowy format, o nazwie AR Filters (Filtry AR), daje zupełnie nowe możliwości kreatywne reklamodawcom, które zmieniają sposób interakcji użytkowników z marką, co znacząco zwiększa efektywność kampanii reklamowych.
Umieszczone w sekcji „aparat” Filtry AR, pojawiają się tuż po zrobieniu zdjęcia i są dostępne na przewijalnej karuzeli. Kluczową nowością jest również dołączenie do tego formatu przycisku call-to-action, pozwalającego na przekierowanie użytkownika poza platformę (np. do sklepu online danej marki albo na landing page szerzej zakrojonej kampanii itp.).
Główne korzyści nowego formatu dla marketerów:
- Zwiększenie przychylności dla marki wśród znajomych: snapchatterzy korzystają z filtrów, aby wzbogacić swoje treści publikowane wśród znajomych, co stanowi doskonałą okazję dla marek do dołączenia do rozmów między użytkownikami.
- Zwiększenie zasięgu kampanii: filtry AR to nie tylko nowe możliwości kreatywne, ale także szansa dla marek na nawiązanie silnych relacji z użytkownikami, przyciągnięcie zaangażowanych snapchatterów i optymalizację udostępniania.
- Łatwość produkcji: proces tworzenia Filtrów AR został maksymalnie uproszczony, co pozwala reklamodawcom szybko i sprawnie wejść do świata reklamy AR, bez konieczności angażowania zasobów ich agencji – marketerzy są w stanie przygotować je in-house lub ze wsparciem ze strony Aleph.
– Czat jest i zawsze był najważniejszą sekcją Snapchata. Użytkownicy zawsze przychodzili na tę platformę, aby komunikować się z najbliższymi przyjaciółmi i rodziną. Format reklamowy Filtrów AR to okazja dla marek, aby zaznaczyć swoją obecność w tej sekcji aplikacji i stać się częścią rozmów między najbliższymi przyjaciółmi. Dobrym pomysłem może być też łączenie tego formatu z soczewkami AR, aby wzmocnić efekty kampanii – komentuje Anna Stanisławska, Brainly & Snapchat sales lead Poland w Aleph.