DoubleVerify wprowadza kontrolę treści przed wyświetleniem reklam na platformie Meta

fot. unsplash.com/@neonbrand

DoubleVerify ogłosiło wprowadzenie w najbliższym czasie dodatkowych narzędzi pozwalających unikać wybranych treści przed wyświetleniem reklam na Facebooku i Instagramie (Feed i Reels). Oznacza to rozszerzenie pakietu niezależnych narzędzi do zapewniania markom bezpieczeństwa (Brand Safety) i dopasowania (Suitability). Ta nowość umożliwi reklamodawcom proaktywne unikanie treści, które uznają za nieodpowiednie, przed wyświetleniem ich reklam, co przełoży się na zwiększoną ochronę reputacji ich marki na platformach Meta.

–Oferując zarówno unikanie treści przed wyświetleniem (pre-screen avoidance), jak i pomiary po wyświetleniu (post-bid measurement), zapewnimy reklamodawcom niezrównany poziom kontroli nad tym, gdzie ich reklamy pojawiają się na platformach takich jak Facebook i Instagram – komentuje Mark Zagorski, CEO DoubleVerify. – W miarę jak środowiska medialne stają się coraz bardziej złożone, kluczowe jest, aby reklamodawcy mieli dostęp do zaawansowanych, niezależnych narzędzi, które pomogą im chronić kampanie jeszcze przed ich uruchomieniem. Nasze kompleksowe rozwiązanie dodatkowo zapewnia, że marki mogą „zamknąć pętlę”, wykorzystując informacje z pomiaru po wyświetleniu (post-bid measurement) w celu optymalizacji kampanii w czasie rzeczywistym i maksymalizacji efektywności mediów – dodaje.

W styczniu 2024 r. DV uruchomiło pomiar bezpieczeństwa (Brand Safety) i dopasowania (Suitability) marki po wyświetleniu na Facebooku i Instagramie (Feeds i Reels). DV klasyfikuje treści bezpośrednio nad i pod miejscem wyświetlania reklam, umożliwiając markom uwierzytelnianie treści otaczających ich działania. Zapowiadane rozwiązanie do unikania treści przed wyświetleniem (pre-screen avoidance) umożliwia reklamodawcom automatyczne zapobieganie wyświetlaniu reklam obok treści, które należą do kategorii „Brand Safety Floor” i „Suitability Tiers” firmy DV, umożliwiając markom filtrowanie wrażliwych treści w czasie rzeczywistym, jeszcze przed licytacją zasobów reklamowych.

Wdrożenie kompleksowej strategii uwierzytelniania oferuje reklamodawcom znaczną wartość, dostosowując mechanizmy kontroli przed wyświetleniem (pre-screen controls) do pomiaru po wyświetleniu (post-bid measurement). Ochrona przed wyświetleniem ocenia treść jeszcze zawarciem transakcji, aby zapewnić wyświetlanie reklam w odpowiednim otoczeniu. Pomiar po wyświetleniu analizuje treści po zakupie wyświetleń, dostarczając reklamodawcom informacji na temat bezpiecznego i odpowiedniego wyświetlania reklam. Takie podejście pomaga markom optymalizować przyszłe kampanie i decyzje dotyczące inwestycji w media.

Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym klientom takie dwuwarstwowe podejście do ochrony kampanii na platformie Meta, dając im większą elastyczność i kontrolę nad ich strategiami medialnymi – dodaje Mark Zagorski.

Oferta DV dotycząca Brand Safety i Suitability jest oparta na zastrzeżonym silniku klasyfikacji treści Universal Content Intelligence, który analizuje wszystkie typy treści, aby zapewnić reklamodawcom dokładne klasyfikacje, w oparciu o wykorzystanie narzędzi AI.

DV dołączyło do programu partnerskiego Meta w zakresie pomiarów w 2017 r., oferując rozwiązania w zakresie ochrony przed oszustwami (fraudami) i weryfikacji widoczności (Viewability) na Facebooku i Instagramie. W 2019 r. DV uruchomiło funkcje Brand Safety oraz Suitability w zasobach wideo na Facebooku i w sieci reklamowej Audience Network. W 2021 r. DV ogłosiło rozszerzoną integrację rozwiązań Brand Safety i Suitability z Facebookiem, rozszerzając weryfikację o In-Stream Reserve, jednocześnie zapewniając nowe narzędzia zwiększające kontrolę i wydajność. Ostatnio, w 2023 r., DV rozszerzyło uwierzytelnianie jakości mediów o weryfikację widoczności (Viewability) i fraudów w zasobach Facebook i Instagram Reels.

DV i Meta przewidują, że rozwiązanie do kontroli treści przed wyświetleniem reklamy (pre-screen solution) będzie dostępne dla wszystkich reklamodawców na początku 2025 roku.