DoubleVerify poszerza zakres weryfikacji brand suitability wspieranej AI na serwisach Meta, uwzględniając inflammatory politics & news

fot. unsplash.com/@robin_rednine

DoubleVerify ogłosiło wprowadzenie do oferty kategorii „Inflammatory Politics and News” („IPN”) na Meta, w obszarze brand suitability. To rozszerzenie umożliwia reklamodawcom niezależną weryfikację jakości kampanii pod kątem kontrowersyjnych wiadomości i tematów politycznych, umożliwiając marketerom wybór poziomu ochrony, który najlepiej odpowiada wymaganiom ich brandu.

– Jesteśmy podekscytowani możliwością udostępnienia nowej kategorii tematycznej w serwisie Meta, szczególnie w roku wyborczym, kiedy to zazwyczaj pojawia się dużo więcej trudnych tematów politycznych – powiedział Mark Zagorski, CEO DoubleVerify – W czasach gdy obywatele na całym świecie przygotowują się do wyborów, zapewnienie reklamodawcom możliwości wyboru treści, w otoczeniu których chcą prowadzić swoją komunikację, ma kluczowe znaczenie. Wykorzystując nową kategorię DV wspartą sztuczną inteligencją, reklamodawcy mogą chronić wartość swojej marki i oceniać Brand Suitability na platformach w Meta w oparciu o ich specyficzne cele marketingowe dodał Zagorski.

Kategoria Inflammatory Politics & News DV opiera się na jasno określonej polityce, która określa, jakie rodzaje treści należy odpowiednio klasyfikować, np. przekazywanie niewiarygodnych lub bezpodstawnych informacji w kwestiach o znaczeniu społecznym – w tym również tych w formie deepfake’ów. Tworzone przez DV kategorie brand suitability mają charakter autorski i opierają się na standardach branżowych, specjalistycznej wiedzy merytorycznej oraz zbieranych od ponad 12 lat opiniach klientów. Kategorię Inflammatory Politics & News można przypisać do standardów branżowych dotyczących dezinformacji i debaty nad drażliwymi kwestiami społecznymi.

Kategoria ta jest obsługiwana przez DV Universal Content IntelligenceTM, wiodący w branży „silnik klasyfikacyjny”, należący do DoubleVerify. Universal Content Intelligence wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizowania wszystkich kluczowych typów treści, aby zapewnić reklamodawcom dokładne klasyfikacje oraz zapewnić kompleksowy zasięg i ochronę ich brandów na dużą skalę.

Ponadto specjaliści DV ds. klasyfikacji w obszarach Brand Safety i Suitability przeglądają na bieżąco pojawiające się historie, które można uznać za kontrowersyjne lub które mogą stanowić wyzwanie dla reklamodawców. DV stosuje wielostronne podejście do takich przeglądów, aby zapewnić zgodność kontentu (w otoczeniu którego ma być wyświetlana reklama) z definicjami kategorii Inflammatory Politics & News. W procesie tym oceniane są standardy językowe, retoryczne i dziennikarskie.

Globalne marki mają dostęp do danych pomiarowych i insightów dotyczących kategorii Inflammatory Politics & News za pomocą DV Pinnacle ujednoliconej platformy raportowania usług i analiz firmy DoubleVerify.

Rok 2024 to ważny rok dla wyborów światowych – w ciągu tych 12 miesięcy wybory odbywają się w ponad 40 krajach. Na szczególną uwagę zasługują zbliżające się wybory w USA. W Polsce główne tegoroczne wybory już za nami, natomiast rozpoczyna się kampania prezydencka, sprawiając, że temat jest nadal aktualny. Dlatego też wprowadzenie na platformie Meta nowej kategorii „Inflammatory News & Politics”, z zakresu brand safety & suitability, to spore wydarzenie również i dla polskiego rynku – mówi Hubert Świtalski, business director w DoubleVerify odpowiedzialny za rynki Europy Środkowo-Wschodniej.