BLIK w nowej kampanii „Era BLIKA” zderza ze sobą czasy sprzed i po wprowadzeniu usługi

fot. youtu.be/b7n29rBaPAE

Miliony użytkowników codziennie płacą BLIKIEM, realizując transakcje szybko, wygodnie i bezpiecznie. Od uruchomienia systemu w 2015 roku, rynek bezgotówkowy i zwyczaje płatnicze Polaków uległy znacznej zmianie, co wywołało podział na czasy przed i w Erze BLIKA. Dlatego w najnowszej kampanii, marka pokazuje różnice między tymi okresami. W humorystycznych spotach reklamowych ukazana została transformacja w realizowaniu płatności – od skomplikowanych, często niewygodnych metod do prostego i intuicyjnego rozwiązania, jakim jest BLIK. To kolejna kampania marki, która została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i przetłumaczona na polski język migowy.

Najnowsza kampania przedstawia, jak to z płatnościami bywało zanim pojawił się BLIK i nastała jego era, w której miliony użytkowników mogą rozliczać się nowocześnie i bezpiecznie. Spoty kreatywnie nawiązują do prehistorii podkreślając różnice między płatnościami kiedyś a dziś. Realizowanie transakcji jest obecnie bardziej intuicyjne i dostępne w każdej sytuacji. W głównych rolach występują aktorzy – Sebastian Stankiewicz i Justyna Ducka, którzy pokazują widzom czasy przed Erą BLIKA. W ramach nowego formatu kreatywnego podkreślone zostały zalety metody i przedstawiono korzyści życia w Erze BLIKA, w której kupujący mogą intuicyjnie i prosto się rozliczać. Ta wygodna forma realizacji transakcji na zawsze zmieniła ich zwyczaje płatnicze i połączyła ich w Generację BLIKA.

Kim jest Generacja BLIKA?

BLIK dzięki swoim funkcjom skupił wokół siebie społeczność ludzi, którzy aktywnie z niego korzystają i kierują się podobnymi wartościami. Wszyscy razem, bez względu na m.in. zainteresowania czy zawód, tworzą i kształtują Generację BLIKA, z której na koniec 2023 roku korzystało już prawie 16 mln aktywnych użytkowników.

BLIK to metoda płatności, która przyciąga ludzi z najróżniejszych grup, którzy w podobny sposób patrzą na świat. Chcą robić rzeczy po swojemu i szukają rozwiązań, aby żyć bardziej. Tak powstała Generacja BLIKA, do której należą wszystkie osoby bez względu na metrykę, zainteresowania, miejsce zamieszkania czy poziom sprawności. Korzyści, które oferuje BLIK łączą ich i pozwalają żyć w erze nowoczesnych płatności, Erze BLIKA. Właśnie to chcieliśmy pokazać w najnowszej kampanii. Skupiliśmy się na zaletach metody, podkreślając wszechstronność jej zastosowań, i to jak zmieniła sposób realizowania transakcji – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

Spoty reklamowe w zabawny sposób przedstawiają komplikacje i złożoność procesu transakcji przed Erą BLIKA oraz obecnie, kiedy płacenie jest komfortowe, błyskawiczne i nowoczesne. Kampania powstała we współpracy z agencją Change Serviceplan odpowiedzialną za koncepcję i kreację. Za strategię mediową odpowiada agencja Spark Foundry.

Kiedyś płatności były nie lada wyzwaniem, trzeba było nosić gotówkę, pamiętać o karcie, zapisywać numer konta bankowego. Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z marką BLIK w 2015 roku, już wtedy, byliśmy pewni, że przyszedł czas na zmiany. Jak się okazało, w bardzo krótkim czasie, BLIK stał się najsilniejszą marką na polskim rynku płatności. Bez niego ciężko obecnie wyobrazić sobie, choćby zakupy w internecie czy szybkie rozliczanie. Wraz z BLIKIEM nastała nowa era. Era płatności dla ludzi sprytnych i otwartych na nowości ułatwiające codzienne życie. Do niej właśnie odwołujemy się w najnowszej kampanii, która jest pierwsza odsłoną nowego formatu kreatywnego. W kreacjach w charakterystyczny dla marki, lekki i humorystyczny sposób, przypominamy, jak kiedyś kłopotliwe były płatności, podkreślając pozytywną zmianę jakiej dokonał BLIK – mówi Michał Tyburcy, business director w Change Serviceplan.

Dodatkowo, BLIK kontynuuje działania inkluzywne – najnowsze spoty marki zostały dostosowane do osób z niepełnosprawnościami i przetłumaczone na język migowy dzięki agencji Unmute.