Aspirin C z nagrodą na Remarkable for Bayer Awards 2023

fot. youtu.be/JwdCxbYbyrQ

Digitalowa kampania reklamowa produktu Aspirin C otrzymała nagrodę w międzynarodowym konkursie Remarkable for Bayer Awards 2023 w kategorii Precision Marketing Campaign & Activaction.

Naszym celem jest otwarcie marki Aspirin na młodsze pokolenia. Przygotowując się do kampanii przeanalizowaliśmy zainteresowania, wartości i sposoby komunikacji osób z Pokolenia Z i Millenialsów. – mówi Magdalena Kozłowska, cluster category manager CEEC Bayer. – Wnioski z analizy danych wykorzystaliśmy na etapie przygotowania materiałów, ale również przy doborze kanałów komunikacji. Chcieliśmy mówić do Z-tek ich językiem i na ich platformach – dodaje.

Koncept kreatywny zaproponowany przez MullenLowe Warsaw naturalnie wpisuje Aspirin C w szybkie tempo współczesnego życia, a motyw wymiany wiadomości i wykorzystania emoji to ukłon w stronę narzędzi komunikacji, które dominują wśród młodszych odbiorców. Materiały zostały zlokalizowane na szereg rynków Europy Środkowo-Wschodniej – Polskę, Czechy, Bułgarię, Rumunię oraz Węgry i Słowację.

Projekt i egzekucja kampanii opierały się również o zaawansowane narzędzia analityczne wypracowane wewnętrznie w Bayer. Kluczowe było wykorzystanie globalnego panelu, który w jednym miejscu gromadzi dane o kreacjach i grupach targetowych z klikunastu rynków. Klasyczne test&learn zastąpiło opieranie się o wcześniejsze doświadczenia innych regionów.

Efekty kampanii widoczne są zarówno na poziomie wyników sprzedażowych, dwucyfrowych wzrostach Brand Lift Study, jak i w wewnętrznym trackingu Brand Health Tracking prowadzonym na rynkach. – Porównujemy zapamiętywalność naszej komunikacji z konkurentami i widzimy, że Aspirin C pozytywnie wyróżnia się w social mediach – to dla nas wyznacznik, że realizujemy założone cele – dodaje Magdalena Kozłowska.