Adobe, gigant w dziedzinie oprogramowania do projektowania graficznego, zapowiada kolejny przełom. Tym razem jest to „Project Stardust” – nowe narzędzie do edycji zdjęć i grafik, wykorzystujące zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji.
Najnowsza technologia Adobe oferuje coś, co wcześniej było domeną głównie doświadczonych grafików: intuicyjną manipulację elementami na zdjęciach. Mówiąc prościej, „Project Stardust” potrafi samodzielnie rozpoznać i wyizolować obiekty na fotografii. Dzięki temu użytkownik jest w stanie z łatwością przesuwać, usuwać czy nawet zamieniać elementy widniejące na zdjęciu.
„Project Stardust” korzysta z generatywnego modelu AI, podobnego do tego, który Adobe już wcześniej zaimplementowało w Photoshopie. Pozwala to użytkownikowi na przykład zaznaczyć obszar na zdjęciu i poprzez wpisanie prompta wypełnić go sztucznie wygenerowaną grafiką. Dodatkowo narzędzie na podstawie kontekstu i zaznaczonych elementów proponuje użytkownikowi odpowiednie działanie, jak np. pokazane na poniższym wideo usunięcie z grafiki grupy ludzi widniejących w tle.
Jak podaje serwis Techspot, oficjalna premiera „Project Stardust” odbędzie się podczas corocznej konferencji Adobe Max 10 października, gdzie prawdopodobnie poznamy więcej szczegółów.
Giganci technologiczni coraz mocniej wchodzą w AI
Ostatnio na rynku widzimy coraz więcej ruchów gigantów technologicznych w zakresie innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. Getty Images niedawno wprowadziło generator obrazów zasilany przez sztuczną inteligencję. W tym samym czasie, Meta zadeklarowała implementację technologii generatywnego AI w swoim systemie zarządzania reklamami, Meta Ads Manager, a także wprowadzenie na Facebooku wirtualnych asystentów.