Znamy zwycięzców 6. edycji konkursu „Lidl Fair Pay”

fot. mat. prasowe

Sieć Lidl Polska wraz z partnerem merytorycznym – międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry, po raz szósty wyróżniła firmy, dla których idea równości płac jest integralną częścią ich polityki. Pierwsze miejsce w konkursie „Lidl Fair Pay” zajęła Michna Food, rodzinna firma zajmująca się produkcją wyrobów mięsnych.

Lidl Polska w ramach swojej misji wspiera ideę fair pay, a sprawiedliwe traktowanie stanowi nieodłączną część kultury organizacyjnej sieci. Dlatego w 2019 roku stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”, który wyróżnia przedsiębiorstwa stosujące jednakową politykę płacową oraz szanujące swoich pracowników. W ten sposób Lidl Polska chce zwrócić również uwagę na istotne kwestie związane z brakiem inkluzywności i promować dobre praktyki także poza swoimi strukturami.

– Konkurs Lidl Fair Pay promuje te firmy, dla których nie płeć, a kompetencje mają najważniejsze znaczenie. Dotyczy to zarówno płac, awansów, jak i procesów rekrutacyjnych. Nagradzamy tych przedsiębiorców, którzy wyznaczają wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej i dzięki temu przyczyniamy się zarówno do zwiększania świadomości w zakresie równego traktowania, jak i stosowania jednakowej polityki płacowej przez firmy wszystkich branż – podkreśla Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych Lidl Polska.

We wtorek 8 października 2024 roku podczas dorocznej Konferencji Korn Ferry odbyła się uroczysta gala, na której ogłoszono zwycięzców szóstej edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. Laureatami zostały firmy: Michna Food (I miejsce), Lotte Wedel (II miejsce) i Wendre Poland (III miejsce).

Michna Food – zaledwie 3-letni, nowy producent z branży mięsnej na rynku spożywczym, stanowi organizację polskiej i rodzinnej firmy, gdzie zawsze stawiano na człowieka i jego rozwój. W pełni zgadzamy się i jednoczymy z hasłem: „Równość stawiamy pośrodku”, czego dowodem jest zatrudnianie obecnie kobiet w liczbie przeważającej ogólne zatrudnienie, m.in. w kadrze zarządzającej i managerskiej z poziomem wynagrodzenia, odpowiadającym danemu stanowisku, uwzględniając profesjonalizm wykonywanych obowiązków. Jesteśmy niezmiernie dumni, że mogliśmy uczestniczyć w tak prestiżowym konkursie organizowanym przez Lidl Polska i uzyskać miano zwycięzcy. To wyróżnienie stanowi dodatkową satysfakcję dla naszej historii. Serdecznie dziękujemy i gratulujemy Wszystkim uczestnikom – mówi Paweł Michna, prezes Michna Food.

W tym roku w konkursie „Lidl Fair Pay” poza nagrodą główną oraz 2. i 3. miejscem, pojawiła się nowa kategoria: nagroda specjalna „Lidl Fair Pay New Comers”. Laureatami tej kategorii zostały firmy: Michna Food (I miejsce), Wendre Poland (II miejsce) i Polski Ogród (III miejsce).

Przyznano także dwa Wyróżnienia – ZNAK JAKOŚCI Lidl Fair Pay. Pierwsze wyróżnienie za równość w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn otrzymała firma Unilever Polska – Warszawa. Drugim wyróżnieniem, w zakresie równości wynagrodzeń, doceniono firmę Segafredo Zanetti Poland.

Ponadto w ramach tegorocznej edycji konkursu jury, w skład którego weszli przedstawiciele Lidl Polska, Korn Ferry oraz Forbes Women, wyłoniło zwycięzcę kategorii Best Practice Fair Pay – firmę Ajinomoto.

W zespole Lidl w Polsce pracuje ponad 27 000 osób. Jako społecznie odpowiedzialna firma, wspieramy ideę fair pay. Dbamy o to aby zespoły w naszym kraju były budowane w oparciu tylko o obiektywne kryteria, bez względu na wiek czy płeć. Cieszy nas, że dzięki konkursowi Lidl Fair Pay promowanie dobrych praktyk zmienia oblicze polskiego biznesu – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs and CSR w Lidl Polska.

Tegorocznej gali „Lidl Fair Pay” towarzyszyły ciekawe wydarzenia jak m.in. panel poświęcony równości wynagrodzeń, w którym udział wzięła Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska wraz z gośćmi: Maciejem Hermanem – dyrektorem zarządzającym w firmie Wedel, Michałem Chodkowskim – prezesem zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR oraz Joanną Świerzyńską – prezeską zarządu w Deloitte Polska. Panel poprowadził Maciej Kautz.

Ponadto goście wydarzenia wysłuchali power speecha pt. „Cel 5. ONZ – wzmocnienie pozycji kobiet na rynku pracy”, wygłoszonego przez Olgę Kozierowską – dziennikarkę biznesową, działaczkę społeczną, pisarkę i mentorkę.

Partnerami konkursu „Lidl Fair Pay” są UN Global Compact Network Poland oraz Fundacja Sukces Pisany Szminką, zaś patronat medialny objął Forbes Women.