Towarzystwo Przyjaciół Dzieci wraz z Pepco świętują sukces kampanii #wiemcorobić. Spot kampanii zdobył najwyższe wyróżnienie – Złotą Tarczę – podczas jubileuszowej, dziesiątej edycji Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” w Poznaniu.
Zarówno nagrodzony spot, jak i 14-minutowy film edukacyjny #wiemcorobić powstały w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej, której celem jest ochrona dzieci i młodzieży przed zagrożeniami online, takimi jak child grooming czy sextortion. To inicjatywa, która w prosty i zrozumiały sposób uświadamia najmłodszym, rodzicom i nauczycielom, jak reagować na niebezpieczne sytuacje w internecie.
– Nasza kampania i materiały przygotowane na stronie wiemcorobić.pl są wsparciem dla najmłodszych, rodziców i nauczycieli – podpowiadają w prosty sposób, jak rozpoznawać zagrożenia i jak reagować na niepokojące sygnały. Złota Tarcza jest dla nas symbolicznym docenieniem wysiłku, który podjęliśmy wspólnie z Pepco już lata temu, kiedy zainicjowaliśmy pierwszą edycję programu edukacyjnego „Cyfrolatki”. Wierzymy, że edukacja i profilaktyka to klucz do realnej ochrony najmłodszych i budowania społeczeństwa bardziej świadomego cyfrowych zagrożeń – podkreśla Jolanta Szklarska z Zarządu Głównego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.
Partnerstwo, które ma sens
Kampanię od początku wspiera Pepco, które od lat angażuje się w inicjatywy skierowane do dzieci i młodzieży w obszarach m.in. wyrównywania szans w edukacji i rozowju, a partnerstwo z TPD kontynuuje nieprzerwanie od 2017 roku.
– Wsparcie kampanii #wiemcorobić to naturalna część społecznej misji Pepco i naszego wieloletniego partnerstwa z Towarzystwem Przyjaciół Dzieci. Wierzymy, że łączenie sił biznesu i organizacji pozarządowych przynosi realne efekty, bo pozwala docierać do szerokiego grona odbiorców. Jesteśmy dumni, że wspólne działania z TPD zostały dostrzeżone i nagrodzone. To wyróżnienie to dla nas potwierdzenie, że nasze wysiłki na rzecz najmłodszych są istotne, że warto rozwijać kolejne projekty edukacyjne i dalej wspierać młodych i ich opiekunów w codziennych wyzwaniach. Wierzymy, że każde dziecko zasługuje na bezpieczne i szczęśliwe dzieciństwo, także w internecie – mówi Kasia Wilczewska, head of corporate communication Pepco.
To nie pierwszy raz, gdy działania Pepco zostały docenione w ramach Festiwalu. W ubiegłym roku jury wyróżniło kampanię „Dom zaczyna się od serca”. Tegoroczna nagroda dla spotu #wiemcorobić pokazuje, że konsekwentne i przemyślane działania mogą realnie zmieniać życie dzieci, wzmacniając ich poczucie bezpieczeństwa i decyzyjności oraz świadomość zagrożeń.
Festiwal, który inspiruje do zmiany
Gala finałowa Festiwalu „17 celów” odbyła się 1 października w kinie Rialto w Poznaniu. W stolicy Wielkopolski swoją główną siedzibę ma również Pepco, partner kampanii #wiemcorobić. To właśnie w tym mieście od lat rozwija się idea współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi, która owocuje projektami zmieniającymi życie dzieci i młodzieży. Nagroda dla kampanii #wiemcorobić jest jednym z przykładów na to, że możliwe jest łączenie potencjału państwowych instytucji, organizacji społecznych i firm odpowiedzialnych społecznie.