Humanverse zrealizował nową kampanię leku Senamina dla Adamed Pharma. Reklama wyróżnia się nie tylko przewrotnym humorem, ale przede wszystkim pionierskim na polskim rynku wykorzystaniem technologii AI, która pozwoliła na przeniesienie gry aktorskiej bezpośrednio na generowane komputerowo postaci. Tym samym jest to pierwsza w Polsce reklama, w której performance żywego aktora został przeniesiony w skali 1:1 na grę postaci generowanych przez sztuczną inteligencję. Dzięki temu reżyser mógł pracować z „owcami” jak na tradycyjnym planie filmowym, dając uwagi aktorskie człowiekowi, który następnie użyczył swoich ruchów i mimiki animowanym bohaterkom.
– Do tej pory praca z AI stanowiła wyzwanie między innymi ze względu na ograniczoną kontrolę, jaką mieliśmy nad finalnym efektem. Na szczęście każdy tydzień przynosi innowacje, które pozwalają rozwiązać problemy wcześniej nie do rozwiązana. A Humanverse dzięki swojemu działowi R&D potrafi bardzo szybko uwzględnić te nowinki w komercyjnych pipeline’ach – mówi Krzysztof Kujawski, współzałożyciel, Partner Zarządzający Humanverse i reżyser spotu. – W tej realizacji pracowałem z naszymi owcami jak z aktorami na normalnym planie. Mogłem dawać uwagi reżyserskie człowiekowi, który odkrywał rolę owiec, a później ten performance, dzięki nowatorskim rozwiązaniom technologicznym, mogliśmy wiernie odwzorować w ‘grze’ owiec. Różnica pomiędzy planem zdjęciowym, środowiskiem 3D a światem AI coraz bardziej się zaciera, otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości kreatywne – dodaje.
W przypadku tego pomysłu było to szczególnie istotne, ponieważ widzowie poznają historię z perspektywy… owiec. Zbuntowane zwierzęta organizują protest, mając dość bycia liczonymi przez osoby zmagające się z trudnościami w zasypianiu. Ich przesłanie jest proste: zamiast angażować je w bezcelowe rytuały, lepiej sięgnąć po sprawdzone rozwiązanie, jakim jest lek Senamina. Ten kreatywny koncept w zabawny sposób odwraca znany motyw, nadając mu zupełnie nowy, świeży kontekst. Dzięki tej technologii, podczas realizacji materiału żadna owca nie ucierpiała, a komediowy potencjał scenariusza został w pełni wykorzystany, nadając postaciom autentyczny i pełen ekspresji charakter.
Za koncepcję kreatywną kampanii odpowiada agencja reklamowa SUPERMARKET. Produkcją spotu zajęło się studio HUMANVERSE, a reżyserem jest Krzysztof Kujawski. Kampania jest już emitowana w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz w Internecie.