Zalando prezentuje raport 2025 Beauty in Brief

Zalando publikuje swój pierwszy raport o trendach w branży beauty, który pokazuje  szersze zmiany w zachowaniach konsumentów, wzorce kulturowe, które je kształtują oraz sposób, w jaki inspirują one tegoroczne mikrotrendy.

Zalando zaprezentowało „2025 Beauty in Brief” – nowy raport prezentujący wschodzące trendy, które zmienią oblicze branży beauty tego lata i w kolejnych sezonach. Dokument powstał w oparciu o analizę danych z narzędzia Trend Spotter, pogłębione badania kulturowe oraz wiedzę wewnętrznych ekspertów Zalando. W raporcie zaprezentowano osiem kluczowych trendów, w tym m.in.: troskę o równowagę układu nerwowego, pielęgnację dla zapracowanych, produkty dostosowane do potrzeb kobiet w okresie menopauzy oraz minimalizm lat 90.

Prognozowane mikrotrendy, które w tym roku mają inspirować konsumentów, są silnie związane z szerszymi zmianami kulturowymi – w szczególności z rosnącą potrzebą spokoju i życiowej równowagi. Raport pokazuje, jak zmęczenie cyfrowym światem oraz narastający stres wpływają na to, jak postrzegamy i definiujemy dziś rolę produktów kosmetycznych.

Osoby poszukujące wytchnienia od nadmiaru bodźców coraz częściej sięgają po produkty beauty wspierające równowagę układu nerwowego. Z kolei ci, których letnie kalendarze są wypełnione po brzegi, stawiają na pielęgnację dla zapracowanych, czyli uproszczone, szybkie rytuały pielęgnacyjne, pozwalające zaoszczędzić czas bez rezygnacji z efektów.

Makijaż również staje się coraz bardziej funkcjonalny, a wielu konsumentów poszukuje trwałych formuł, odpornych na codzienne wyzwania (Life-Proof Formulas). Wraz z rosnącą otwartością kobiet na temat zmian, jakie niesie menopauza – zwłaszcza latem – coraz więcej z nich sięga po produkty dostosowane do potrzeb tego okresu, w tym takie, które sprawdzą się również podczas nagłych uderzeń gorąca.

Nostalgiczne trendy wciąż przeżywają renesans w kulturze, a rosnącą popularnością cieszą się produkty kosmetyczne w stylu retro. Przykładem może być coraz większe zainteresowanie makijażem w stylu minimalizmu lat 90., który zapewnia  poczucie ukojenia i kontroli. Panuje również boom na wieczorne rytuały biohackingu, a wiele osób układa rytuały „snu dla urody” optymalizujące naturalną regenerację w nocy.

Od produktów łagodzących stres, przez pielęgnację skóry opartą na biohackingu, po niewymagające wysiłku rytułały pielęgnacyjne – branża beauty coraz silniej i na nowe sposoby łączy się z wellness. W 2025 roku piękno to już nie tylko wygląd, ale przede wszystkim dążenie do wewnętrznej równowagi.

Wygląda na to, że rok 2025 będzie bardzo ekscytujący dla branży beauty. Na rynek trafia coraz więcej nowych produktów i innowacyjnych składników, które odpowiadają na znacznie szersze potrzeby konsumentów. Poprzez połączenie inspiracji, rozrywki i sprzedaży chcemy zmieniać relacje klientów ze światem beauty. Kluczowe znaczenie ma dla nas zrozumienie najważniejszych przemian społeczno-kulturowych – i właśnie temu służy nasz raport Beauty in Brief, który przedstawia najważniejsze wschodzące trendy wpływające na decyzje zakupowe i pokazuje, w jakim kierunku zmierza rynek, by budować spokojniejszą i bardziej pewną siebie codzienność – mówi Virginie Duigou, Head of Beauty Buying w Zalando.

Raport Zalando „2025 Beauty in Brief” analizuje najważniejsze dane, które leżą u podstaw pojawiających się trendów, łącząc je z wykorzystaniem funkcji Zalando Trend Spotter – wyjątkowego narzędzia gromadzącego informacje pochodzące od ponad 52 milionów klientów z całej Europy. Te spostrzeżenia, w połączeniu ze szczegółową analizą trendów społecznych i badaniami kulturowymi przeprowadzonymi przez ekspertów Zalando, stanowią podstawę raportu.