Zalando publikuje swój pierwszy raport o trendach w branży beauty, który pokazuje szersze zmiany w zachowaniach konsumentów, wzorce kulturowe, które je kształtują oraz sposób, w jaki inspirują one tegoroczne mikrotrendy.
Zalando zaprezentowało „2025 Beauty in Brief” – nowy raport prezentujący wschodzące trendy, które zmienią oblicze branży beauty tego lata i w kolejnych sezonach. Dokument powstał w oparciu o analizę danych z narzędzia Trend Spotter, pogłębione badania kulturowe oraz wiedzę wewnętrznych ekspertów Zalando. W raporcie zaprezentowano osiem kluczowych trendów, w tym m.in.: troskę o równowagę układu nerwowego, pielęgnację dla zapracowanych, produkty dostosowane do potrzeb kobiet w okresie menopauzy oraz minimalizm lat 90.
Prognozowane mikrotrendy, które w tym roku mają inspirować konsumentów, są silnie związane z szerszymi zmianami kulturowymi – w szczególności z rosnącą potrzebą spokoju i życiowej równowagi. Raport pokazuje, jak zmęczenie cyfrowym światem oraz narastający stres wpływają na to, jak postrzegamy i definiujemy dziś rolę produktów kosmetycznych.
Osoby poszukujące wytchnienia od nadmiaru bodźców coraz częściej sięgają po produkty beauty wspierające równowagę układu nerwowego. Z kolei ci, których letnie kalendarze są wypełnione po brzegi, stawiają na pielęgnację dla zapracowanych, czyli uproszczone, szybkie rytuały pielęgnacyjne, pozwalające zaoszczędzić czas bez rezygnacji z efektów.
Makijaż również staje się coraz bardziej funkcjonalny, a wielu konsumentów poszukuje trwałych formuł, odpornych na codzienne wyzwania (Life-Proof Formulas). Wraz z rosnącą otwartością kobiet na temat zmian, jakie niesie menopauza – zwłaszcza latem – coraz więcej z nich sięga po produkty dostosowane do potrzeb tego okresu, w tym takie, które sprawdzą się również podczas nagłych uderzeń gorąca.
Nostalgiczne trendy wciąż przeżywają renesans w kulturze, a rosnącą popularnością cieszą się produkty kosmetyczne w stylu retro. Przykładem może być coraz większe zainteresowanie makijażem w stylu minimalizmu lat 90., który zapewnia poczucie ukojenia i kontroli. Panuje również boom na wieczorne rytuały biohackingu, a wiele osób układa rytuały „snu dla urody” optymalizujące naturalną regenerację w nocy.
Od produktów łagodzących stres, przez pielęgnację skóry opartą na biohackingu, po niewymagające wysiłku rytułały pielęgnacyjne – branża beauty coraz silniej i na nowe sposoby łączy się z wellness. W 2025 roku piękno to już nie tylko wygląd, ale przede wszystkim dążenie do wewnętrznej równowagi.
– Wygląda na to, że rok 2025 będzie bardzo ekscytujący dla branży beauty. Na rynek trafia coraz więcej nowych produktów i innowacyjnych składników, które odpowiadają na znacznie szersze potrzeby konsumentów. Poprzez połączenie inspiracji, rozrywki i sprzedaży chcemy zmieniać relacje klientów ze światem beauty. Kluczowe znaczenie ma dla nas zrozumienie najważniejszych przemian społeczno-kulturowych – i właśnie temu służy nasz raport Beauty in Brief, który przedstawia najważniejsze wschodzące trendy wpływające na decyzje zakupowe i pokazuje, w jakim kierunku zmierza rynek, by budować spokojniejszą i bardziej pewną siebie codzienność – mówi Virginie Duigou, Head of Beauty Buying w Zalando.
Raport Zalando „2025 Beauty in Brief” analizuje najważniejsze dane, które leżą u podstaw pojawiających się trendów, łącząc je z wykorzystaniem funkcji Zalando Trend Spotter – wyjątkowego narzędzia gromadzącego informacje pochodzące od ponad 52 milionów klientów z całej Europy. Te spostrzeżenia, w połączeniu ze szczegółową analizą trendów społecznych i badaniami kulturowymi przeprowadzonymi przez ekspertów Zalando, stanowią podstawę raportu.