Zalando i ABOUT YOU finalizują transakcję i łączą siły

fot. mat. prasowe

Zalando SE i ABOUT YOU Holding SE ogłosiły dziś pomyślne zakończenie strategicznego połączenia, które pozwoli im jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby klientów i partnerów w Europie. Dzięki uzupełniającym się ofertom w obszarach B2C i B2B, obie firmy, zarządzane przez swoich założycieli, wspólnie stworzą paneuropejski ekosystem dla handlu elektronicznego w sektorze mody i stylu życia, pokrywając większą część rynku modowego i lifestylowego e-commerce w Europie.

1 lipca 2025 r. Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie ABOUT YOU przez Zalando, dając zielone światło dla transakcji, w ramach której Zalando nabyło 91,45% udziałów niemieckiego konkurenta (z wyłączeniem akcji własnych). Kolejnym etapem ma być wykup pozostałych akcji, który zostanie przeprowadzony poprzez fuzję ABOUT YOU z całkowicie zależną spółką Zalando. Obie firmy od miesięcy przygotowywały się na ten krok, rozwijając wspólne plany współpracy i zachowania odrębnych tożsamości marek.

Transakcja wpisuje się w długofalową strategię Zalando ogłoszoną w marcu 2024 r., której celem jest budowa paneuropejskiego ekosystemu e-commerce w segmencie mody i lifestyle’u. Połączenie operacyjne ma przynieść istotne synergie – zwłaszcza w obszarach B2B, logistyki, płatności i współpracy komercyjnej. Dzięki komplementarnym rozwiązaniom – SCAYLE , ZEOS i Tradebyte – powstaje zaawansowany system operacyjny dla marek i detalistów, obsługujący sprzedaż wielokanałową w całej Europie.

Zarządy obu firm podkreślają, że ich wspólną ambicją jest redefinicja doświadczenia zakupowego i zwiększenie wartości dla klientów, marek i partnerów. W sektorze B2C grupę wyróżniać będzie strategia dwóch silnych marek o odrębnych tożsamościach, działających w ramach wspólnego zaplecza operacyjnego. Według prognoz, skonsolidowany podmiot ma generować wzrost GMV i przychodów na poziomie 5–10% rocznie do 2028 r., przy zakładanym wzroście marży EBIT do poziomu 6–8%.