Co wspólnego mają biznes i sztuka? „Krajobraz ze strumieniem” Władysława Podkowińskiego może inspirować do podjęcia kwestii zmian klimatycznych i ESG, a „Rybacy” Leona Wyczółkowskiego przestrzegać przed zjawiskiem phishingu w – nomen omen – sieci. Nowa kampania „Metafory KPMG – z biznesu do sztuki” w nieoczywisty sposób wiąże tematy bliskie przedsiębiorcom z malarstwem i prezentuje autorski sposób patrzenia na dzieła ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie przez pryzmat aktualnych wyzwań, które stoją przed firmami.
Świat biznesu i świat sztuki znajdują się pozornie na dwóch różnych biegunach. Kontakt ze sztuką potrafi skłaniać do refleksji, ale też przede wszystkim inspirować, wpływać na poszukiwanie nowych pomysłów i połączeń. Partnerstwo firmy doradczej KPMG w Polsce z Muzeum Narodowym w Warszawie stało się przyczynkiem do znalezienie nowatorskiego sposobu mówienia o biznesie.
– Na obrazach wybitnych malarzy ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie można znaleźć wiele elementów i ponadczasowych kontekstów, które mogą być szeroko interpretowane. Zainspirowało nas to, by w kreatywny sposób, wykorzystując wspaniałe dzieła, przybliżać wyzwania i szanse, jakie dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość stawia przed firmami. KPMG aktywnie angażuje się w rozwój kultury wysokiej m.in. poprzez partnerstwo z Muzeum. Chcemy budować mosty między biznesem i sztuką, a zainicjowana przez nas kampania jest tego wyrazem – mówi Stacy Ligas, senior partner, CEO KPMG w Polsce.
Niejednoznaczność „Dziwnego ogrodu” Józefa Mehoffera prowadzi do tematu transformacji biznesowej, a twarze „Poborców podatków”, których autorem jest Marinus Claeszoon van Reymerswaele stają się punktem odniesienia w kwestii odczarowywania negatywnych skojarzeń związanych z podatkami. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi nie tylko na aktualne tematy biznesowe i zakres działalności KPMG, ale również zachęcenie odbiorców do zapoznania się z polskimi i światowymi dziełami malarstwa, które są w zasobach Muzeum.
Patrzymy na sztukę, także tę dawną, poprzez pryzmat współczesnych doświadczeń, naszą percepcję warunkuje nie tylko wiedza z zakresu historii kultury, ale również aktualne problemy. Oglądając rozmarzoną dziewczynę w „Babim lecie” Józefa Chełmońskiego, myślimy o relacji człowieka i natury, o utraconej więzi z przyrodą, o współczesnych zagrożeniach cywilizacyjnych. Sztuka stawia uniwersalne pytania, prowokuje do refleksji – mówi dr hab. Agnieszka Rosales Rodríguez, Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Pierwszy etap kampanii będzie realizowany w mediach społecznościowych. Wybrane projekty uświetnią również warszawskie biuro KPMG, które jest aktualnie poddawane kompleksowej renowacji.