YouTube umacnia swoją pozycję jako najważniejsza platforma wideo w Polsce. Dane za lipiec 2025 r. potwierdzają, że serwis nie tylko osiąga rekordowy zasięg, ale także pozostaje kluczowym partnerem dla marketerów, oferując unikalne możliwości dotarcia do odbiorców i potwierdzony zwrot z inwestycji.
Rekordowy zasięg w Polsce
W lipcu 2025 r. YouTube dotarł do ponad 12 mln osób w Polsce w wieku 18-44. Coraz większe znaczenie ma także oglądanie treści na dużym ekranie – YouTube na telewizorach podłączonych do internetu (Connected TV) osiągnął w tym samym czasie ponad 11 mln widzów w grupie 18+. Przeciętny użytkownik w Polsce spędza na oglądaniu treści w serwisie ponad 60 minut dziennie.
Twórcy cieszą się największym zaufaniem
YouTube to platforma, na której Polki i Polacy darzą twórców i ich treści najwyższym zaufaniem. Według badań Kantar, 77% ankietowanych widzów uważa, że YouTube ma najbardziej wiarygodnych twórców, a 78% – że właśnie tutaj publikowane są najbardziej wiarygodne treści twórców.
Wpływ na decyzje zakupowe
YouTube jest także ważnym źródłem inspiracji w procesie zakupowym. Aż 72% widzów w Polsce zgadza się, że treści twórców na platformie pomagają im w poszukiwaniu i odkrywaniu produktów.
YouTube jako narzędzie marketingowe
– YouTube łączy masowy zasięg z wysokim poziomem zaangażowania użytkowników, dzięki czemu jest jedną z najefektywniejszych platform marketingowych w Polsce. Marketerzy mogą budować świadomość marek w skali całego kraju i świata, a jednocześnie korzystać z precyzyjnych narzędzi targetowania. Zaufanie użytkowników do twórców i ich treści wzmacnia skuteczność kampanii, przekładając się na realne decyzje zakupowe i potwierdzony zwrot z inwestycji – mówi Iwona Piwek, head of branding & commercial solutions w Google Polska.
Coraz większe znaczenie ma także oglądanie treści na dużym ekranie – Connected TV – które otwiera przed markami nowe możliwości prowadzenia kampanii w jakości telewizyjnej, ale z cyfrową precyzją pomiaru i kierowania przekazu. Zaufanie użytkowników do twórców oraz ich treści wzmacnia skuteczność działań reklamowych – rekomendacje i autentyczne opinie twórców przekładają się na realne decyzje zakupowe. YouTube wspiera marki na każdym etapie lejka marketingowego: od budowania zasięgu i rozpoznawalności, przez angażowanie i edukowanie konsumentów, aż po bezpośredni wpływ na wybór produktów.
Potwierdzony zwrot z inwestycji
Reklamodawcy doceniają skuteczność działań prowadzonych na YouTube. Platforma generuje średnio 2,3 razy wyższy długoterminowy zwrot z wydatków reklamowych (ROAS) niż inne płatne media społecznościowe.
20 lat YouTube w Polsce
Rok 2025 to także szczególny moment dla platformy – YouTube obchodzi 20-lecie obecności w Polsce, stale wzmacniając swoją rolę w łączeniu marek z konsumentami.



