You Got This – lokalne wsparcie dla Kuby Kamińskiego

fot. mat. prasowe

Tegoroczna kampania marki adidas pod hasłem „You Got This” eksploruje temat presji w sporcie. Identyfikuje momenty presji i pokazuje, jak cudze oczekiwania wpisują się w osobiste przeżycia. W pierwszym z cyklu filmów adidas przedstawia poruszającą opowieść o wsparciu, które w przychodzi z nieoczekiwanego miejsca.

Jakub Kamiński, młody i utalentowany polski piłkarz, rozpoczynał swoja karierę w lokalnym klubie GKS Szombierki Bytom. Od blisko dwóch lat gra w VfL Wolfsburg, jednym z mocniejszych graczy niemieckiej Bundesligi. Kuba, jak każdy sportowiec, musi mierzyć się z oczekiwaniami, które przychodzą wraz z sukcesem. A te bywają niszczące. Marka adidas przytacza kolejne nagłówki artykułów, pojawiających się w sportowych mediach po każdym meczu, który Kuba przesiedział na ławce. Dywagacje na temat spadku formy, a nawet nieudanego transferu nie należą do najdelikatniejszych… Czy właśnie tak buduje się presję? Jak sobie z nią radzić, zwłaszcza, kiedy jest się młodym zawodnikiem?

Marka zamiast skupiać się na negatywnym przekazie, na który Kuba jest narażony na co dzień, zaangażowała do swoich działań bardziej przychylnych dziennikarzy: uczniów Szkoły Podstawowej nr 45 w Bytomiu, do której w dzieciństwie uczęszczał Kuba Kamiński.

Wspólnie wydali wyjątkowy numer gazetki szkolnej, w całości poświęcony Kamińskiemu, który w Bytomiu i na całym Śląsku jest żywą inspiracją. Dzieciaki są dumne, że biegają po tym samym boisku i siedzą w tej samej ławce, co ich idol. Dlatego adidas dał im szansę, by powiedzieli Kubie: „You Got this!”

adidas nie tylko zaangażował lokalną społeczność, uczniów i nauczycieli SP nr 45, Klub Szombierki Bytom, byłych trenerów, wychowawców i bliskich, ale także umożliwił dzieciom osobiste przekazanie swojemu ulubieńcowi efektów wspólnej pracy.

Oprócz fizycznego wydania numeru gazetki, działań PR i dostarczenia materiałów do głównego zainteresowanego, adidas stworzył również wideo ukazujące kulisy pracy nad gazetką. Działania w ramach kampanii są wspierane publikacjami i dodatkowymi działaniami influencerów. Za koncepcję kreatywną i realizację kampanii odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v. Matt we współpracy z domem produkcyjnym Shootme Visual Artists. Film wyreżyserowała Kasia Grabek.