Agencja analityczno-wdrożeniowa YOTTA, należąca do Publicis Groupe, została partnerem biznesowym w programie TikTok Marketing Partners w kategorii Measurement, specjalizacja Cross Channel. Agencja spełniła rygorystyczne kryteria TikToka, oferując zaawansowane rozwiązania w obszarze Media Mix Modeling.
Media Mix Modeling (MMM) to rozbudowane narzędzie dla marketerów, które pozwala precyzyjnie mierzyć wpływ TikToka na sprzedaż i ROI w całym lejku marketingowym. Dzięki MMM TikTok może udowodnić swoją wartość w miksie mediów i optymalizować strategie kampanii na podstawie danych. MMM jest częścią specjalizacji Cross-Channel w TikTok Marketing Partners Program, co podkreśla wyjątkowość TikToka jako rozrywkowej platformy z silnym zaangażowaniem użytkowników. Kluczowe jest zrozumienie, że wyświetlenia reklam na TikToku często inicjują dalszą eksplorację przez klienta na innych platformach, dlatego holistyczne podejście do pomiaru jest niezbędne.
– TikTok stale wzmacnia możliwości pomiaru, zapewniając praktyczne spostrzeżenia dla realizowanych na naszej platformie kampanii. Klienci coraz częściej chcą zrozumieć szerszą rolę TikToka w ich skutecznym media miksie. Ponieważ ścieżka użytkownika nie jest liniowa, MMM umożliwia całościowy wgląd w dane, które napędzają przychody. Współpracując z jednym z naszych sprawdzonych partnerów marketingowych, reklamodawcy mogą lepiej zrozumieć skuteczność kampanii na TikToku w odniesieniu do swojego miksu mediów i wykorzystać te spostrzeżenia w celu uzyskania lepszych wyników biznesowych – powiedział Jorge Ruiz, global head of marketing science, TikTok.
MMM od dawna jest skuteczną metodą oceny całościowego wpływu inwestycji marketingowych oraz optymalizacji alokacji budżetu w skomplikowanym środowisku medialnym. W związku z rosnącym naciskiem na rozwiązania chroniące prywatność, MMM staje się coraz ważniejsze jako sposób mierzenia efektów we wszystkich punktach styku marketingowego. Reklamodawcy korzystają z MMM, aby precyzyjniej analizować skuteczność swoich kampanii, lepiej rozdzielać budżety i poprawiać wyniki biznesowe. TikTok Marketing Program w kategorii Measurement obejmuje cztery specjalizacje: Brand Safety & Suitability, Lift, Mobile Measurement Partner oraz Cross Channel, gdzie jednym z obszarów jest MMM.
– W tym roku YOTTA, dzięki wykorzystywaniu w pracy najnowszej metodologii Meridian, została jednym z pierwszych na świecie, certyfikowanych Partnerów Google. Jest również partnerem analitycznym META, a teraz dołącza do grona partnerów biznesowych TikToka. Te informacje dają naszym klientom, zarówno obecnym, jak i przyszłym, potwierdzenie skuteczności YOTTA oraz wzmacniają nasz wizerunek jako rzetelnych partnerów biznesowych, za których efektywnością stoją twarde dane – podsumowuje Anna Sakowicz, general manager YOTTA, chief data & analytics officer, Publicis Groupe.