We wtorek 1 października br. rozpoczęło nadawanie Radio ESKA Południe. Jest 42. rozgłośnią lokalną emitującą program pod tą marką. Start stacji wspiera kampania reklamowa.
Radio ESKA Południe nadaje za pomocą pięciu nadajników: w Gliwicach (93,4 FM), Bielsku-Białej (97,6 FM), Oświęcimiu (94,9 FM), Cieszynie (90,5 FM) i Ustroniu (107,1 FM). W zasięgu nadawania stacji znajduje się blisko 1,5 mln osób.
– Nowa stacja idealnie uzupełni zasięg techniczny Radia ESKA w województwach śląskimi i małopolskim. Znacząco poprawi się odbiór w zachodniej części Aglomeracji Śląskiej oraz – dzięki nadajnikowi w Oświęcimiu – na trasie Katowice-Kraków. Dostęp naziemny do Radia ESKA zyskają też mieszkańcy z kolejnego ponad 100-tysięcznego miasta, czyli Bielska-Białej – mówi Ewa Rosiewicz, prezes Radia ESKA i Dyrektor Generalna Grupy Radiowej Time.
Start nowej stacji wspierać będzie kampania reklamowa, która potrwa od 1 października do końca roku. Obejmie online (kampania geotargetowana w social mediach i serwisach Grupy ZPR Media) oraz formaty OOH (tablice reklamowe, reklama na autobusach, siatki wielkoformatowe).
Radio ESKA Południe gra w formacie CHR, czyli dynamiczne przeboje z ostatnich lat. W ramówce znajdują się lokalne serwisy informacyjne, serwisy o imprezach i wydarzeniach kulturalnych z regionu, lokalny magazyn reporterów oraz pasma znane z anteny Radia ESKA, m.in. „Obudź się na Jankesa”, „Wrzuć na luz” czy „ImprESKA”.
Obecnie grupa lokalnych rozgłośni radiowych nadających pod wspólnym brandem Radio ESKA liczy 42 stacje, które dysponują łącznie 56 nadajnikami w całym kraju. Codziennie (łącznie z nową stacją) skupia ponad 3 mln słuchaczy i jest 3. najchętniej słuchanym radiem w całej Polsce.