Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na sytuację starszych samotnych osób oraz zebranie funduszy na organizację wigilijnych spotkań.
Przekaz kampanii „Przełam samotność starszych osób” odwołuje się do tradycji łamania się opłatkiem. Z kim jednak to zrobić, gdy obok nie ma już nikogo? Dołączając do akcji na stronie www.podarujwigilie.pl, można zmienić smutną rzeczywistość wielu polskich seniorów, fundując dla nich świąteczne spotkanie.
Taki właśnie przekaz niesie ze sobą wzruszający spot w reżyserii Tomasza Wiśniewskiego pod opieką artystyczną Bartosza Dombrowskiego, który można już obejrzeć w digitalu. W ramach kampanii powstały też jego wersje telewizyjne, a także szereg krótszych materiałów wideo przeznaczonych dla social mediów, kreacje OOH, a także reklama radiowa.
Autorem strategii komunikacji i koncepcji kampanii jest agencja Przestrzeń. Media zaplanowała agencja mediowa Starcom. Spoty wyprodukował dom produkcyjny F25, postprodukcją obrazu zajęło się studio VEIN Postproduction, a udźwiękowieniem i realizacją reklamy radiowej – studio GŁOŚNO.
Po stronie Stowarzyszenia za kampanię odpowiadają: Barbara Caban – managerka ds. fundraisingu i relacji z darczyńcami oraz Joanna Mielczarek – członek zarządu i dyrektor Operacyjna Stowarzyszenia. Po stronie agencji koncept kreatywny stworzył zespół Piotr Żarczyński i Tomasz Wiśniewski, nadzór strategiczny sprawował Wojciech Walczak, a za koordynację całości działań odopowiadała Marta Halicka.
Jest to już kolejna współpraca Agencji Przestrzeń i Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, po nagradzanej kampanii „Święta wśród ludzi, nie wśród mebli” z 2019 roku.



