Wystartowała nowa odsłona kampanii „Daj z siebie 1,5%” zachęcającej do przekazania swojego 1,5% podatku dla Fundacji Rak’n’Roll (KRS 0000338803).
Pierwsza edycja kampanii „Daj z siebie 1,5%” uruchomiona w 2024 roku, czerpała inspirację z kulturowej obsesji na punkcie „dawania z siebie 100%”. Jej przekaz był prosty: żeby pomóc, nie trzeba być na pełnych obrotach – wystarczy 1,5%.
Hasło tegorocznej kampanii zostało wzbogacone o claim „Prosty gest, a jak pomaga”, a komunikat wizualny – o mnogość gestu małego palca, który symbolizuje niewielkie, lecz znaczące wsparcie. Podobnie, jak przy pozostałych kampaniach Fundacji, siłą komunikacji jest również unikalna tonalność. Koncentruje się na ukazywaniu siły i wzmocnienia, unikając natomiast eksponowania bólu i cierpienia.
– Fundacja Rak’n’Roll przez lata wypracowała swój charakterystyczny styl, lekki, humorystyczny i rebel. Dlatego także tym razem chcieliśmy podtrzymać tradycję i skupić się nie na chorobie, ale na sile prostego gestu, którym każdy może tak bardzo pomóc. Być charakterystycznym, być rebel, być Rak’n’Rollem w najlepszej formie – mówi Robert Kubicki, senior copywriter Saatchi & Saatchi.
– 1,5% podatku to energia, której używamy do pomagania – i to dosłownie, bo to właśnie 1,5% jest podstawą finansowania naszych działań pomocowych. W 2024 roku z pomocy Rak’n’Rolla skorzystało niemal 75 tys. osób! Pomagamy wyjść z raka, otrząsnąć się i odważnie iść dalej. Działamy na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Zresztą, sprawdźcie sami, ile dobrego udało się zrobić – wszystko jest na raknroll.pl. A przy okazji, fajnie, że od tylu lat ekipa z Publicis Groupe jest z nami w tej robocie! – mówi Łukasz Kościuczuk z Fundacji Rak’n’Roll.
Kampania potrwa do końca kwietnia. W jej ramach powstało 60-sekundowe hero video, krótsze formy oraz materiały do social mediów, które będą promować przekazywanie 1,5%. Kampania prowadzona jest w internecie: kampania display, w social mediach i na nośnikach reklamy zewnętrznej: digital OOH. Zaplanowano też dodatkowe aktywacje działania PR oraz współpracę z influencerami.
Kampania „Daj z siebie 1,5%. Prosty gest, a jak pomaga” jest kolejnym wspólnym projektem Fundacji Rak’n’Roll i agencji Publicis Groupe: Saatchi & Saatchi odpowiada za strategię, koncept kreatywny, nadzór produkcyjny oraz koordynację prac, Zenith – strategiczne planowanie i zakup mediów, Prodigious – za udźwiękowienie. Spot wyprodukowała Papaya Films, a wyreżyserował go Daniel Jaroszek. Postprodukcją zajęło się Vein Postproduction. Zdjęcia do spotu zrealizowała Paulina Kowol. Kampanie Fundacji Rak’n’Roll i agencji Publicis Groupe na przestrzeni ostatnich pięciu lat zdobyły szereg nagród w konkursach Effie, KTR, Innovation i IAB MIXX Awards.